Jump to content
Annons

Forum.studio's skiva för välgörenhet [SISTA ANMÄLNINGSDATUM: 31 Mars 2013]


Terror

Recommended Posts

Jag tänkte bara förtydliga på vilket sätt jag kan medverka.

- Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

Jag är öppen för dom flesta stilar, jag spelar det mesta så länge det inte involverar dubbelpedal/dubbla baskaggar. Men mina styrkor ligger i hiphop/funk/soul/pop/rock/jazz området och om jag MÅSTE välja så spelar jag gärna på någonting hip-hop och funkdoftande spår. Jag bidrar gärna till flera låtar om det behövs och tid finnes, och jag provar mer än gärna nya hybrider av olika musikstilar. Varför inte dubstep-jazz 😉

- Vilka instrument kan ni spela?

Jag är trummis i grund och botten, jag spelar även diverse slagverk så som Cajon och olika shakers. Klarar även av att hantera enklare komp gitarrspel och lite bas.

- Vilka instrument VILL ni spela?

Jag spelar mer än gärna trummor. Dom andra instrumenten undviker jag gärna om det finns andra som hellre hanterar dom. Jag håller mig till det jag är bäst på.

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Jag har möjligheter att spela in alla instrument jag nämnt, jag kan spela in upp till 8 kanaler samtidigt. Och jag har min trumstudio i Eskilstuna så behöver det repas, jammas på låtider eller till och med spelas in så finns det möjlighet att göra det i min studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter stenkul!

- Vilken typ av låt ni vill göra (rock, pop, dunkdunk, hip hop ect)

Allt som hamnar i rock/pop-genren men blandar gärna in grejer från tyngre hårdrock till soulig softpop. Eller funky westcoast. Eller drivig punkrockmetal. Eller nu-metal. Jag är lite kluven.. =) musik med attityd som svänger kan vi säga.

- Vilket/vilka instrument ni kan

Elgitarr, Elbas, Keyboards, BackingVocals, Percussion

- Vilket/vilket instrument ni vill köra

Samma som föregående

- Vad ni har för inspelningsmöjligheter

Har en hemmastudio där jag kör protools. kan micka förstärkare (6505+) , sjunga in grejer med OK akustik o mik, lägga keys, lajna bas, har lite olika percussiongrejer

Link to comment
Dela på andra sajter

En riktig kanon id\e detta!!

jag kan spela bas och gitarr. 😄

har inget emot att spela dom

jag skulle vilja spela rock 🙂

mina inspelningsmöjligheter är stora. 😄 har en hemma studio och en replokalsstudio 🙂

Redigerat av morum
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på !

Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

Hip-Hop

- Vilka instrument kan ni spela?

VSTi på Datorn

- Vilka instrument VILL ni spela?

Någon Synt VST och sång

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Kan spela in sång/rap

Redigerat av punchline82
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där funkar ju per låt. Men låt oss säga att vi är 26 personer som tillsammans spelat in 10 låtar. Några utav oss kanske är med på flera låtar. Låt oss säga att skivan vi gjort har tjänat in 10.000kr första 6 månaderna (jag tar i lite här). Men, det är inte jämnt fördelat. Track 2, 3 och 7 har dragit in mest pengar. Track 1, 4, 5, 6, 8, 9 och 10 har inte alls dragit in lika mycket (sålts lika mkt på iTunes, spelats lika mycket på Spotify ect). Ska vi fortfarande fördela jämnt? ska alla som varit med och gjort skivan få lika mkt, oavsett vilket låt som dragit in mest pengar?

Det var mer så jag tänkte.

Tillåt nu farbror Valle få säga några erfarna ord om det där:

Som regel brukar upphovsmän vara prestigekåta små jävlar; vissa hymlar inte med det (exemel: jag), andra vill ge sken av att prestige och pengar inte betyder något alls (exempelvis: alla på forumet utom jag).

I samma stund som du som projektledare "klubbar" att intäkter ska fördelas per-track och efter hur mycket varje track säljer, då blir det här projektet ditt sista här på forumet. Dessutom kommer det att uppstå inbördeskrig.

Vill du undvika de värsta konflikterna ska dealen vara att samtliga intäkter (försäljningsrelaterade, ej STIM-ersättningar) fördelas jämt mellan varje funktionär inom projektet. Dealen ska klargöras även då sannolikheten är lika med noll att projektet kommer att inbringa större intäkter än vad som täcker administrativa kostnader.

Lyssna på farbror Valle.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

- Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

Noise, elektroniskt/experimentellt, ambient

- Vilka instrument kan ni spela?

Kan, inga direkt. Har: Två cittror (en sprucken, en ostämd) och ett dragspel.

- Vilka instrument VILL ni spela?

-

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Zoom H4n, Edirol R-09.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första inlägget på forumet efter 3 års medlemskap...

Verkar riktigt kul.

- Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

Elektronisk, house, dance... Eller där det behövs.

- Vilka instrument kan ni spela?

Keyboard

- Vilka instrument VILL ni spela?

Keyboard

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Hemmastudio. Ej trummor eller större installationer som det ser ut i dagsläget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillåt nu farbror Valle få säga några erfarna ord om det där:

Som regel brukar upphovsmän vara prestigekåta små jävlar; vissa hymlar inte med det (exemel: jag), andra vill ge sken av att prestige och pengar inte betyder något alls (exempelvis: alla på forumet utom jag).

I samma stund som du som projektledare "klubbar" att intäkter ska fördelas per-track och efter hur mycket varje track säljer, då blir det här projektet ditt sista här på forumet. Dessutom kommer det att uppstå inbördeskrig.

Vill du undvika de värsta konflikterna ska dealen vara att samtliga intäkter (försäljningsrelaterade, ej STIM-ersättningar) fördelas jämt mellan varje funktionär inom projektet. Dealen ska klargöras även då sannolikheten är lika med noll att projektet kommer att inbringa större intäkter än vad som täcker administrativa kostnader.

Lyssna på farbror Valle.

Fabror valle borde läsa första i lägget 🙂 men du har rätt i det du säger. Men ingen ska behöva spendera pengar på det här projeltet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fabror valle borde läsa första i lägget 🙂 men du har rätt i det du säger. Men ingen ska behöva spendera pengar på det här projeltet.

Det är ju ingen hemlighet att tanken är att eventuelle intäkter från detta projekt ska gå till välgörenhet. Och vi alla investerar ju våran tid och kunskap i detta. Och även om det inte är rena pengar så är det ju ändå pengar i form av tid som vi lägger in i detta projekt. Har och har man ingen lust att investera sin tid i detta projekt så vet jag inte om jag tycker att man ens ska ge sig in detta projekt. Det är ju faktiskt frivilligt och ingen ska ju bli lurad, jag tycker att förutsättningarna är klara så att alla som ger sig in i detta vet vad man ger sig in på.

Jag investerar min tid och min kunskap och är även villig att bjuda på studiotid i min studio om så behövs, men jag lägger inte in mer i projektet än vad jag anser att jag har råd med. Jag ser det även som en självklarhet att mitt namn och andra upphovsmän tydligt framgrå på slutprodukten vilka som gjort vad på vilken låt, även om jag gladerligen avstår från ekonomisk ersättning då den eventuella avkastning som blir går till välgörenhet.

Jag ser det också som en möjlighet att skaffa mig erfarenhet och en merit på mitt CV. Men jag kan inte poängtera tillräckligt att jag inte gör detta för att tjäna några pengar på just detta projekt. Men jag har för avsikt att göra ett bra jobb och det kan förhoppningsvis leda till andra jobb där jag faktiskt kan tjäna pengar.

Hoppas alla som väljer att medverka i detta projekt har en liknande inställning, för då tror jag att detta kan bli ett mycket bra projekt. Och vi alla kommer kunna se oss själva i spegeln och säga att vi faktiskt har gjort någonting bra för mänskligheten, eller vart vi nu väljer att pengarna ska gå.

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter ju superkul! Jag är gärna med

- Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

Har mest erfarenhet inom 60-/70-talsrock, gammal blues och små visor men är säker på att jag kan hantera det mesta. Vore kul med något utmanande eller annorlunda.

- Vilka instrument kan ni spela?

Spelar gitarr, bas, trummor och sjunger bra. Kan hjälpligt spela t.ex. piano/orgel, munspel.

- Vilka instrument VILL ni spela?

Kan köra alla ovan nämnda. Det som blir över blir bra!

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Kan göra upp till 16 kanalers simultan inspelning så kan i princip spela in allt det ovan.

Hoppas det blir något av detta!

/ Jonka

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ingen hemlighet att tanken är att eventuelle intäkter från detta projekt ska gå till välgörenhet. Och vi alla investerar ju våran tid och kunskap i detta. Och även om det inte är rena pengar så är det ju ändå pengar i form av tid som vi lägger in i detta projekt. Har och har man ingen lust att investera sin tid i detta projekt så vet jag inte om jag tycker att man ens ska ge sig in detta projekt. Det är ju faktiskt frivilligt och ingen ska ju bli lurad, jag tycker att förutsättningarna är klara så att alla som ger sig in i detta vet vad man ger sig in på.

Jag investerar min tid och min kunskap och är även villig att bjuda på studiotid i min studio om så behövs, men jag lägger inte in mer i projektet än vad jag anser att jag har råd med. Jag ser det även som en självklarhet att mitt namn och andra upphovsmän tydligt framgrå på slutprodukten vilka som gjort vad på vilken låt, även om jag gladerligen avstår från ekonomisk ersättning då den eventuella avkastning som blir går till välgörenhet.

Jag ser det också som en möjlighet att skaffa mig erfarenhet och en merit på mitt CV. Men jag kan inte poängtera tillräckligt att jag inte gör detta för att tjäna några pengar på just detta projekt. Men jag har för avsikt att göra ett bra jobb och det kan förhoppningsvis leda till andra jobb där jag faktiskt kan tjäna pengar.

Hoppas alla som väljer att medverka i detta projekt har en liknande inställning, för då tror jag att detta kan bli ett mycket bra projekt. Och vi alla kommer kunna se oss själva i spegeln och säga att vi faktiskt har gjort någonting bra för mänskligheten, eller vart vi nu väljer att pengarna ska gå.

+1 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på

Kan tänka mig att bidra med låt och/eller som musiker och tekniker. Har ett gäng färdiga låtar som ligger i "lådan" men samarbetar gärna med andra och gärna textförfattare då det är min svaga sida.

- Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

Min egen musik är "amerikansk" med rötterna i både södern och LA. Allt från Soul, funk, singer-songwriter till westcoast och AOR-rock. Kan dock tänka mig att spela bas på annan musik om det behövs nånstans.

- Vilka instrument kan ni spela?

är främst basist men spelar även trummor, keyboards, gitarr (inga solon dock) och munspel.

- Vilka instrument VILL ni spela?

Bas och Keyboards

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Stor studio med ak. trummor och percussion, gitarrer och basar, Hammondorgel och Fender Rhodes.

ProTools HD2 med mängder med pluggar och instrument.

EDIT ... håller med om att eventuella intäkter skall gå till välgörenhet...... Ang fördelningen hos STIM förslår jag att det delas upp mellan de som är med i låten dvs både låtskrivare och musiker efter arbetsinsats. Sen kan man ju efter eget tycke skänka pengar själv om man skulle se att det kommer in på STIM-avräkningen..... för att få egen balans på Karma-kontot så att säga.

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är gärna på, men har ont om tid på grund av studier och forskning. Min ambition blir således att försöka bidra, men i mån av tid.

Fixar nog det mesta som har med gitarr att göra (men som ni vet lutar jag åt fusion, shred ( 😊) och jazz). Kasta gärna på mig vad som helst, så försöker jag göra något kul av det. Kan spela in allt från sång till stråkar och gitarrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul idé! Jag bidrar gärna med nött!!

- Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

Ja. 🙂

Kanske inte soul och jazz, men jag gillar att blanda ihop olika stilar! Pysslar en del med elektroniskt.

- Vilka instrument kan ni spela?

Bas, gitarr och programmering av diverse instrument.

- Vilka instrument VILL ni spela?

Koklocka! Mer koklocka till folket!!

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Inspelningsmöjligheter, dock inte trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det blir någon punk kan jag spela bas och gitarr.

(Blues och annan gitarr kan jag även få anordnat.)

Spelar in line-at, eller via Pod XT, eller uppmickat.

Redigerat av oioioi
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en toppen idé

- Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

House, trance, Singer songwriter eller varför inte rap?

- Vilka instrument kan ni spela?

Gitarr, trummor, bas

- Vilka instrument VILL ni spela?

Whatever

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Kan spela in gitarr och göra lite synthslingor

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Gud va kul att så många är med! Har förlängt anmälningsperioden till Söndagen 31/3 så alla får en chans. När vi kommer till datumet så kommer jag skapa ett dokument med alla som vill vara med, och dela upp oss i grupper. Om det sedan är någon som är missnöjd så finns chans att byta instrument eller grupp. Efter det så är det upp till personerna i gruppen att skriva och spela in låten.

Nicklas J Blixt sa något väldigt bra, och jag tänkte utveckla det nu.

Ni som läst igenom tråden och tänkt "Varför ska jag vara med om jag inte får några pengar för det? Jag spenderar ju min dyrbara tid och mina grymma kunskaper? Det ska ju inte gå obetalt Fuck this", ni kan lämna tråden på en gång. Det här projektet handlar INTE om pengar. Det här projektet handlar endast om att göra något tillsammans, dela kunskaper, dela idéer. Alla vi älskar musik, annars hade vi inte varit här. Vi kan skapa en förjävla bra skiva om vi verkligen vill. Sen, OM skivan genererar pengar, så skänker vi bort varenda krona till välgörenhet. Finns det något bättre? Göra det man älskar med folk som har samma intresse, PLUS hjälpa människor i nöd på samma gång? Det är som sagt INGEN som tvingar er att vara med. Så känner ni att ni inte vill bidra utan att ni får något tillbaka, så är dörren där *pekar på min dörr*.

Tack så mkt.

Redigerat av Terror
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som läst igenom tråden och tänkt "Varför ska jag vara med om jag inte får några pengar för det? Jag spenderar ju min dyrbara tid och mina grymma kunskaper? Det ska ju inte gå obetalt Fuck this", ni kan lämna tråden på en gång. Det här projektet handlar INTE om pengar. Det här projektet handlar endast om att göra något tillsammans, dela kunskaper, dela idéer. Alla vi älskar musik, annars hade vi inte varit här. Vi kan skapa en förjävla bra skiva om vi verkligen vill. Sen, OM skivan genererar pengar, så skänker vi bort varenda krona till välgörenhet. Finns det något bättre? Göra det man älskar med folk som har samma intresse, PLUS hjälpa människor i nöd på samma gång? Det är som sagt INGEN som tvingar er att vara med. Så känner ni att ni inte vill bidra utan att ni får något tillbaka, så är dörren där *pekar på min dörr*.

Men jisses! Vad håller du på med? Du ger alltså "imaginära" människor en utställning för att de "kanske" inte vill vara med på grund av ersättningsskäl ...

Det finns väl ingen i tråden som har ifrågasatt att pengarna ska gå till välgörenhet, eller?

Ödmjukhet, projektledaren. Ödmjukhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jisses! Vad håller du på med? Du ger alltså "imaginära" människor en utställning för att de "kanske" inte vill vara med på grund av ersättningsskäl ...

Det finns väl ingen i tråden som har ifrågasatt att pengarna ska gå till välgörenhet, eller?

Ödmjukhet, projektledaren. Ödmjukhet.

Nej absolut inte. Ville bara förvarna 🙂

En mjukare sammanfattning: ni som förväntar er ersättning från detta projekt kommer bli besvikna då det ska gå till välgörenhet.

Bättre? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag ser det är det helt klart att alla pengar går till välgörenhet.

Sedan för man kanske sitt namn på något som går tll historien som en kul grej eller början på något nytt och stort. Vad har man att förlora. Inget alls ser jag det som.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul! Ja jag är gärna med på ett hörn.

- Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

Hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz reggae, dance...Spelar mindre roll. Vi kan väll blanda och ge. Blir intressantast resultat om man blandar lite stilar och bara kör! 😎

- Vilka instrument kan ni spela?

Gitarr, bas, klaviatur, "fake" trummor, "fake" blås, percussion, kör sång..

- Vilka instrument VILL ni spela?

All of the above

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Dito

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ev kunna vara med på nån sorts bluesjam, förutsatt att jag får göra början. Jag fattar inte hur man skickar o tar emot filer, men jag skulle kunna göra ett stereospår med klick eller enklare trumkomp på ena kanalen, sen sjunger jag en vers eller två plus nåt solo. Allt annan gör ni andra, keyboardsolo, saxofon, nyckelharpa...fotbollskör.... Klickspåret raderas förstås bara....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är gärna med och lägger någon eller några gitarrtoner, inte hårdrock eller metall men kan vara med på det mesta annars....

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak jag tänkte på.. det kan ju vara bra om texterna är på engelska, för att få en bredare publik utanför Sverige. Eller vad säger ni?

Låter bra tycker jag. Om man inte gör instrumetell musik, med det behöver jag ju inte påpeka kanske. Det fattar ni ju… 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

- Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect)

Rock, metal, pop, blues, nått trevligt akustiskt kanske..

- Vilka instrument kan ni spela?

Gitarr (el/akustisk) bas(inget för avancerat), sång.

- Vilka instrument VILL ni spela?

Vilket som

- Vad har ni för inspelningsmöjligheter?

Hemmastudio, med möjlighet för nämnda instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...