Jump to content
Annons

Extern skärm till Macbook Pro 13" 2011(early)


Pickadoll

Recommended Posts

Hittade ingen tråd på detta forum om detta.

Jag har en Macbook pro 13" från tidiga 2011 och jag har börjat fundera över att köpa en extern skärm till den så det blir lättare att jobba i Logic. Apple verkar ju bara ha en skärm som dom säljer, en 27" för 9-10 000:- och det kändes som lite väl mycket pengar.

Obs, jag är väldigt grön på skärmar 🙂. Vad finns det för andra alternativ? Vad ska man kolla efter då man köper/letar en skärm?

Vet att om man sitter en hel dag och kollar på nätet så hittar man infon man söker men chansar och hoppas att någon här på forumet kan svara 😛!

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Det finns inga begränsningar gällande skärm. Välj en skärm du gillar så är det bara att köra.. Själv har jag en 27" Samsung skärm till min Macbook och en likadan till min Hackintosh i studion.

Bara en adapter som behövs från datorn, Mini dvi - Hdmi lr vad man nu vill ha.

Go nuts!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm Apple!

Jag har också en MacBook.

På Webhallen plockade jag upp en Benq på 27 tum för 1600 tror jag. Inte det finaste märket men prylbög kan man vara på andra områden 😉

Du behöver en adapter också. Den får du nog köpa på Macoteket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan använda vilken skärm som helst så länge du har en adapter alt. kabel som kan kopplas på Mini DisplayPort-kontakten i din dator.

Har du inga behov av "perfekta färger" utan bara vill ha stor yta i Logic duger väl en billig skärm med TN-panel. Jag rekommenderar ändå att du ignorerar skärmarna som bara har VGA-kontakt. Välj helst en med DVI-kontakt, alternativt HDMI eller DisplayPort-kontakt. Bildöverföringen blir digital hela vägen och behåller skärpan och dessutom är adaptern pålitligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...