Jump to content
Annons

Billigare alternativ till Avid C24 Controller?


Terror

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Coolt! Det är alltså en mixer med preamps å hela köret å inte bara en Controller då?!? Låter och funkar den bra? Motorstyrda reglar? De där var väl svindyra en gång i tiden?

Är det en mixer med preamps ect? - Ja det är det, egentligen. Men med den här programvaran och specialkabeln jag köpte till (D8Bridge för runt 2300) så är det endast en DAW-controller. Om du använde det som en mixer/interface, funkade det bara att styra 8 kanaler åt gången och sånt skit. Men med D8Bridge får du helt andra möjligheter. Du kan inte använda ingångarna, preampsen eller nått utav det, utan endast som controller. Men jag har ett Saffire pro 40, så jag har gott om ingångar/utgångar, preamps mm.

Funkar skitbra.

Och ja, motoriserade faders.

Den kostade runt 130.000kr när den kom på 90-talet

Från D8Bridges hemsida:

Can I tweak my plugins/EQs with D8Bridge?

It depends on how your DAW manufacturer implemented the MCU protocol. You can tweak almost any parameters using Steinberg's Nuendo/Cubase with D8Bridge. You can even flip the faders and use them to tweak your parameters too.

What about the audio/routing of the D8B? Is it still available in D8Bridge?

No. D8Bridge takes complete control of your D8B. There's a downside to this, we loose all audio functionalities. The goal of this project was to "convert" the D8B into a usable control surface, not to rewrite the whole OS. The upside to all this is that you will be able to use your D8B even with a broken onboard computer; no need to hunt for old/rare Pentium parts!

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 60
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...