Jump to content
Annons

organ grinder (eller sån vev-positiv) ljud, plug till logic!?


crabchack

Recommended Posts

Hej!

Jag söker efter en plug som funkar i Logic med ljud som drar åt ett sånt gammalt "positiv" som cirkusapor brukar stå och veva 😉

Organ grinder tror jag bestämt det heter på engelska. Här är en länk med exempel på vad jag är ute efter: http://open.spotify.com/track/4jyH99ACzJNMn5eYE5SvOF

(Tänker även på strawberry fields forever.. Någon som har tips på ljud/syntar åt denna riktning?)

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan tyvärr inte hjälpa till med positivförslag men vad gäller Strawberry fields-ljud tror jag det är Mellotronljud du söker, i synnerhet ljudet "Flute". Finns en drös med pluggar som samplar mellotronljud, M-tron är väl en rätt så vanlig. Ljuden ingår tex i Clavias samplingsbibliotek för nord-syntharna. Gör en sökning på "Mellotron vst" så får du en bild av den uppsjö av pluggar det finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

I just Strawberry Fields Forever så gissar jag att du menar mellotronflöjterna som låten börjar med. Finns många coola inspirerande ljud ur från gamla mellotronband, allmänt vedertagna pluggen för detta är M-Tron Pro (fd. M-Tron.) Finns säkert gott med samplingar med. Själv använder jag gamla M-Tron och är helnöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla svar!!

Kämpar fortfarande på med organ grinder dock. Hittade en plugg men som dock inte funkar i logic (dll-fil vst). Läste här http://homerecording.com/bbs/general-discussions/digital-recording-computers/converting-dll-vst-files-vst-mac-284696/ att det skall gå att konvertera dll-vst-filer till mac-vst.. Någon som lyckats detta? (går det verkligen öht..?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...