Jump to content
Annons

Melodistudiofestival 2014


Amis

Recommended Posts

Jag var tvungen att läsa regel 3 och 14 ett par gånger innan jag greppade (tror jag):

Regel 3 är en tävling om bästa verk där man ska sprida ut 1 poäng, 2 poäng, 3 poäng utspridda på tre verk. Flest sammanlagda poängsumma vinner "bästa verk" (och får en årsprenumeration.)

Regel 14 är ytterligare två tävlingar där man delar ut ett poäng till bästa lyrik, och ett poäng den mixning man gillar bäst. (Årsprenumeration till vardera vinnare här också?)

Lite oklart, men hanterbart.

För att konkretisera det hela;

Regel 3: Man ger den låt man tycker bäst om 3 poäng. Näst bäst 2 poäng. Tredje bäst 1 poäng. Slut!

Den låt som totalt erhållit flest poäng vinner tävlingen och det enda priset som finns, nämligen årsprenumeration av tidningen Studio.

Regel 14 är lite speciell. Helt frivilligt ger man 1 poäng till den mix man tycker bäst om. Gillar man ingen mix så ger man inget poäng. Samma sak med lyriken, 1 poäng om man fattar tycke för ngn, annars inget. Poängen räknas sedan samman och då får man bästa mix samt lyrik. Dessa poäng skall INTE sammanblandas med poängen bidragen får. Detta är bara ett sätt att premiera textskrivandet och mixningen så att de också kan få ett erkännande även om de inte vinner. Se det som en bonus! Och inget pris tillfaller dessa kategorier. Jag ville ha fyra priser till utöver första pris (skulle bekosta dem själv eller genom sponsorer) men ledningen för Studio sa nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Anmäler mig.!! :-)

Jag skriver in dig som sista deltagare och därmed stänger vi butiken för den här gången.

God Jakt, allesammans 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...