Jump to content
Annons

Melodistudiofestival 2014


Amis

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons

Jösses, jag kan knappt redigerar sidan längre...många funktioner funkar inte längre. Men jag har klistrat upp dig på listan i varje fall. Även om namnet hamnade lite fel.... Lycka till! Både med sångövningarna och tävlingen.

Redigerat av Amis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag är ständigt rädd för massavhopp sista dagen... men okey, då vinner jag på walk-over 🙂 Men jag är nöjd med antalet deltagare. Nu är nästa prövning att få medlemmarna, även de som inte deltar, att rösta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Jag hinner inte med något eget bidrag. Men jag kan hjälpa till med mix om någon skulle vilja det.

Mvh

Anders

Taget! Kommer garanterat att behöva mixhjälp med mitt bidrag. Kommer att få stressa fram lite så det kan behövas en mer teknisk och erfaren 'hand' för slutklämmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Då sparkar vi igång vår egna melodifestival. Den som (förhoppningsvis) skall visa var skåpet skall stå när det gäller skönljudande melodier. Jag har i all hast gjort ett utkast till regelverk som jag hoppas de flesta kan leva med. Har försökt att göra det så enkelt som möjligt för att undvika krångel. Men inget är hugget i sten! Vi kan ändra eller tänja på regler då vi kollektivt bestämmer hur de skall vara. Grundtanken är dock att hålla sig nära originalets dito för att underlätta jämförelser de emellan.

Är det för sent att anmäla en låt ?

REGLER

1. Endast ett bidrag per deltagare.

2. Endast medlemmar i forumet får delta/rösta.

3. Varje medlem får avge tre röster värda en, två samt tre poäng.

(Poängen måste fördelas på tre verk och man får inte rösta på eget material.)

4. Låtens längd får uppgå till max 3,5 minut.

5. Låten får inte vara instrumental.

6. Verket får inte vara allmänt känt bland forumets medlemmar.

(Har låten spelats bara lokalt någonstans tycker jag att det är grönt.)

7. Verket får valfritt publiceras i audio eller video.

8. Info om verkets upphovsman (Alias) skall anges.

9. Max 30 bidrag kommer att antas till tävlingen.

10. Sista anmälningsdatum: 31 december 2013.

(Så har vi nästan ett helt år på oss att bli färdiga.)

11. Bidraget skall publiceras från 1 januari till senast 28 februari 2014.

(Sångtexten skall publiceras samtidigt med bidraget.)

12. Röstning pågår hela marsmånad.

(Så att alla säkert hinner bedöma och lägga sina röster.)

13. Vinnaren utses 1 april.

(Så är vi helgarderade om en skitlåt går och vinner

😉 )

14. Utöver bästa verk kommer bästa mixningen samt bästa

lyriken att utses. Varje medlem har en röst till vardera och de kan

kombineras i samma verk. Man får inte rösta på eget material och dessa

röster hålls åtskilda från poängröstningen om bästa låt.

Första Pris: En årsprenumeration av tidningen Studio.

Deltagare (preliminärt):

slejnard

Carle

Bloeas

Amis

hellfog

Pesek

DMM

Pegleg-Jonka

Joakimbuller

everlastingrecords

morum

bersch

PV Jesper

fragdance

Ekowitch

Om någon felaktigt har hamnat i denna lista, vänligen säg ifrån.

Namnen står uppställda efter ungefärligt anmälningstillfälle.

Edit 6/10 Lade till en ny deltagare.

Ändrade i regel 8.

(Tog bort kravet att deltagande musiker skulle anges.)

Ändrade i regel 9.

(Ökade max antalet till 30 bidrag.)

OBS! Vissa namn hamnar ibland konstigt i deltagarelistan.

Vet ej varför! När jag redigerar dem så står de rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En låt färdigskriven - musik & lyrik. Vissa, förmodligen de flesta, spåren färdiga. Ska sjunga in den när tillfälle ges. 3 minuter och 27 sekunder verkar den klocka in på.

Jag brukar göra "textvideor" och ladda upp till min youtubekanal.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ska man skicka in sitt bidrag eller inte redan i detta nu e frågan. 😑 låten känns riktigt klar och har så varit ett tag nu. 😑 eller ska man låta den mogna ytterligare månntro 😳

Sista anmälningsdatum är sista dec. Från och med 1/1 2014 till och med 28/2 kan du lägga ut låten. Ju tidigare desto mer hinner den "sätta sig". Fast å andra sidan kan låten vinna på att mogna lite extra....

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten var ska den skickas?

En tråd kommer att skapas där det framgår var man lägger upp materialet. Jag tippar på att det enklaste vore lägga den på SoundCloud och klippa in den enstaka låten i presentationstråden. Har någon ett bättre förslag är jag idel öra. Annars gör jag tråden ngn nästa vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista anmälningsdatum är sista dec. Från och med 1/1 2014 till och med 28/2 kan du lägga ut låten. Ju tidigare desto mer hinner den "sätta sig". Fast å andra sidan kan låten vinna på att mogna lite extra....

Aha. Gör du en ny tråd då där alla kan lägga upp sitt eget bidrag...tex via soundcloud?

En tråd kommer att skapas där det framgår var man lägger upp materialet. Jag tippar på att det enklaste vore lägga den på SoundCloud och klippa in den enstaka låten i presentationstråden. Har någon ett bättre förslag är jag idel öra. Annars gör jag tråden ngn nästa vecka.

Ok...skrev samtidigt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall bara anmäla ditt intresse för att delta i tävlingen (innan sista december). Själva låten presenteras i en annan tråd från och med 1/1 2014.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men jag ser ingen mailadress dit man ska skicka låten som brukar vara brukligt i andra studiofestivaler? Eller kommer det en ny tråd där man publicerar den själv? 😕

Sorry, att jag dragit på svaret 😕 Haft det mycket struligt........En ny tråd kommer att skapas 1/1 2014 där deltagarna kommer att kunna lägga upp sina alster. Spånar fortfarande på var men förmodligen SoundCloud. Då kan var och en sköta sin publicering. Jag har absolut inte tid då mycket har hänt omkring mig den senaste tiden, bl a en hel del dödsfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

En låt färdigskriven - musik & lyrik. Vissa, förmodligen de flesta, spåren färdiga. Ska sjunga in den när tillfälle ges. 3 minuter och 27 sekunder verkar den klocka in på.

Jag brukar göra "textvideor" och ladda upp till min youtubekanal.

Du blir inte hängd om låten sticker ngn sekund över 3,5 min 🙂 Gränsen är mer avsedd för att undvika 5 minuters låtar. Ang YT så måste vi alla vara överens om ett gemensamt forum så att det inte blir för splittrat när någon har YT, några andra SoundCloud eller ngn annan musiktjänst. Så blir det snyggt och propert 🙂 Men jag är öppen för förslag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha. Gör du en ny tråd då där alla kan lägga upp sitt eget bidrag...tex via soundcloud?

Ok...skrev samtidigt. 😄

Hahaha, lever du här på forumet 😄 Nåja, sämre ställen kan man ju tänka sig. God Jakt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

...Efterssom jag sjöng in min låt i morse så känner jag att jag är redo att anmäla mig som deltagare.

Jag föredrar Youtube som uppladdningsplats, om jag får välja. Det funkar enkelt att länka ett youtube-klipp till detta forum, med lyrik i videon.

Soundcloud har jag inte.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, lever du här på forumet 😄 Nåja, sämre ställen kan man ju tänka sig. God Jakt 🙂

Jag lever och andas studios forum 😉 + Hinkvis med kaffe!!! 😮

...Efterssom jag sjöng in min låt i morse så känner jag att jag är redo att anmäla mig som deltagare.

Jag föredrar Youtube som uppladdningsplats, om jag får välja. (Det funkar enkelt att länka ett youtube-klipp till detta forum, med lyrik i videon.)

Soundcloud har jag inte.

Borde kunna gå att ha både och. 😳

Att ladda upp till alltså. Man får välja själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...