Jump to content
Annons

Recommended Posts

Jag laddade hem demot på Presonus Studio One 2 idag men jag får inte något ljud ut. Jag kan spela in ljud, men sen när jag ska lyssna på det jag har spelat in låter det inget. Förutom när jag byter ljudkort till datorns egna. Och när jag testade på Garageband är det samma sak. Men där kan jag bestämma att ljudet går in på mitt ljudkort och ljudet sedan går ut genom datorhögtalarna. Så där löser de sig. Men det funkar inte i Studio One. Och jag har sökt runt som en galning med fortfarande inte lyckats lösa det. Kan det vara jag som är helt inkompetent eller vad händer? 🤪

Jag har en tanke, kan vara helt fel. Men jag har inga studiomonitorer, kan det vara det som är felet? Men det känns som att det borde komma ljud ut ur högtalarna när jag kopplar in dom.

Jag har ett Presonus Firestudio Project ljudkort,

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På menyn högst upp kan du välja "studio One", längst ner under den fliken har du "Options".

Där väljer du "audiosetup", överst på den sidan kan du välja "audio device". Där väljer du

varifrån ljudet ska komma. Kortkomandot till samma sida är ctrl+,

Jag har Studio One artist, så kan inte lova att det funkar, men det är ju värt ettt försök! 🙂

/F

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...