Jump to content
Annons

Googla dina lyriker:)


Maria Vähäkangas

Recommended Posts

Det lönar sej att googla sina engleska lyriker. Ofta hör man att nån säger "seven year bitch" för sjunde gången. Jag skrev så en gånfg, sen märkte jag att det fanns ett punkband som hette så en gång i tiden:)

Det är ju i och för sej bara roligt om man refererar. Jag tyckte det var coolt att jag refererade till ett tjejpunkband(?). Men om man är seriös med sitt låtskrivande så kan man ju lika gärna jobba lite med lyrikerna.

Nästan alla låtar finns ju på nätet.

Såhär tycker jag. Första gången jag har en åsikt här, haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För nåt år sen fick jag genom google reda på att låtarna på en skiva som man älskade (och fortfarande gör) genom hela uppväxten egentligen inte var låtar som artisten själv gjort för skivan, utan nästan alla låtar var svenskinspelade varianter av olika låtar från amerikanska västkusten. Originalen var i vissa fall bättre, vilket gjorde saken ännu värre.

Kan säga att det tog ..

Link to comment
Dela på andra sajter

nästan alla låtar var svenskinspelade varianter av olika låtar från amerikanska västkusten.

Vilka stod som låtskrivare?

Jag har hittar några riktiga stölder där låtar plankats mer eller mindre rakt av, men ändå inte specar originalkompositören... Fräckt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär bli möjligt, om tekniken utvecklas lika fort som hittills, att googla melodier. De hade en databas med miljontals melodier. Kanske nån känner till forskningen bättre.

Fast dethär var ju fel forum, woops..

Nja.... kanske fel ämne bara?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...