Martin Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 (edited) *edit* Edited January 1, 2014 by Martin
Guitar Nilsson Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 Jag lagade en sån där reva i en fyrtolvas ena element med rosa nagellack en gång. Det höll hur bra som helst sen. Penslade på flera ggr...
Martin Posted March 3, 2013 Author Posted March 3, 2013 Okej! Tack för ditt svar Guitar Nilsson. Då vet man att det funkar med lim då.... Bumpar denna så nån annan som kan mer kanske kan ge tips. Också tips på hur man tar hand om gammal elektronik vore bra.
wellness music Posted March 3, 2013 Posted March 3, 2013 (edited) Jag har gjort detta två gånger. Den ena med kraftigt toapapper som jag lät få suga fast på den limmade ytan (vitlim utspätt med vatten). När det torkade rev jag bara av pappret runt omkring skadan. Detta element var rätt så litet och funkade sedan ok. Konen blev dock svart-vit 🙂 En 10" lagade jag på samma sätt fast med melittafilter. Jag har ingen aning vilket lim dom använder på bilderna du länkar till. Vitlimmet har dock en liknande elastisk egenskap när det används så här kan jag tänka mig. Edited March 3, 2013 by wellness music
Martin Posted March 10, 2013 Author Posted March 10, 2013 Tack. Intressant. Stört att det inte finns mer faktaskrift om detta... 🙂
Recommended Posts