Jump to content

Recommended Posts

Hej! Jag har länge jobbat i Mainstage 2 och använt mig av backingtracks. Jag skulle vilja ha ett midipedalbord som jag kan plugga in i min Mac så jag sedan kan playa mina tracks med.

Jag har kollat på Behringers FCB1010 som verkar både billig och enkel. Min fråga är bara hur jag isåfall kopplar denna manick? Jag har inga Midi ingångar på datorn.

Hos tysken hittade jag bland annat detta:

http://www.thomann.d...iq_midi_one.htm

och

http://www.thomann.d...disport_uno.htm

Vad säger ni?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By vayzeria
      Hejsan !
      Som ämnet beskriver så har jag tankarna att starta en "drumtrack" sida där man använder AD/EZdrummer m.m i sitt DAW. Tanken är att dessa skall vara gratis, då uppladdade har antingen knackat in slagen eller spelat in med digitalt trumset av låten (cover av redan skriven låt).
      Självklart skall där anges vilket DAW man har använt samt trumprogram m.m.
      Längre fram kan fler midispår med andra instrument laddas upp. Då egen " tolkning" av låt ej kommer att användas i kommersiellt syfte utan för eget nytta nöje så skall detta ej bestrida mot rättigheter e.t.c.
      Finns mängder med sidor som har tablature OCH jag kom på denna idé då jag ofta är inne på Songsterr. Com och använder just trumnoterna där till att lägga beats på covers jag själv spelar in för skojs skull.
      Så vad jag undrar vad övriga anser om denna idé?
    • By Bbenderman
      Letar efter en bra version av Road to Hell vet ni var jag kan ladda ned
      Ska spela in låten tänkte göra det enkelt för mig å låna trummorna av MIDI sången och ev andra instrument om jag fixar att byta tillex orgel till en som låter bättre går det?
      Ytterligare frågor.
      Ska sedan spela in i GarageB kan jag byta trumslagare som jag kan göra annars med GarageB trummor eller blir man låst till generalMIDI?
      Kan jag byta instrument generalMidi låter inte så kul
    • By vayzeria
      Tjaba Tjena!
      Som ovanstående rubrik så lyder frågan
      som sliter mitt hår... Hur kopplar jag ihop
      mitt AKAI LPK25 med EZdrummer ?
      Har installerat Akai,cubase hittar det, men
      hur STYR jag EZdrummer med det ? HILFE! HILFE !
    • By AXE
      Jag har problem som alla andra att få ljud från programmet Cubase SX. Jag har en dator med OS Win 7 och så försöker jag att spela med en, vad jag tror heter, midi controller, in i Cubase sx. Jag har kopplat in keyboardet med usb. Mitt keyboard är av märket Miditech i2 control 25. Är det någon som har någon erfarenhet av midisynth? Är det något att ha eller är det bara crap jag har? Jag vill ju inte tro det, men man kan ju aldrig så noga veta. I Cubase, skall tilläggas, så får jag inputstapeln att reagera när jag trycker ner en tangent på keyboardet, så lite är nog rätt kopplat/inställt, men det är sedan som problemet ifinner sig. Jag har också försökt läsa, bl a på detta forum om dem som verkar ha samma problem, där det för dem verkar ha löst sig efter några inlägg, men inte för mig, typiskt. Ska tilläggas att jag är en riktig färskking på Cubase och jag vet inte så muycket hur man ska ställa in egentligen. Skulle vara trevligt med en steg för steg instruktion. det är kanske att hoppas för mycket, men det skulle faktiskt vara det bästa. Alltså, är det någon som kan och orkar med att hjälpa mig med detta problem, skulle bli så jätteglad!
    • By laban1
      Tittar på en liten smidig kontroller
      att justera Quick Controls mm.
      (Har en nanoControl2 redan som styr transport bar och lite reglar.
      och Mute Solo..)
      Kör Cubase 7.0.3, intresserad
      av CMC-QC som verkar käck.
      Har surfat lite och hittat oroande info
      "Does not work with = Cubase 7 known issue apparently"
      "plug-in control is restricted to Steinberg plug-ins "
      Vet någon att detta stämmer?
      Andra erfarenheter av CMC-QC?
      Vilka bra alternativ finns till denna
      att jobba på QC mm?
      Bör vara relativt liten i storlek där jag sitter.
  • Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• Create New...