Jump to content
Annons

The Prophecy


Betyg  

12 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      8
    • 5
      3


Recommended Posts

Annons

Mmmmm...mysigt me like. Riktigt bra låt! 😛

Din röst är riktigt skön speciellt när du kommer upp de höga tonerna. Välspelad och välprogrammerad. Det enda som behöver fetas till lite är kicken som låter ganska klen. Sköna solon oxå ska tilläggas. Vad är det för synthljud? Är det mjukvarusynt eller hårdvara?

Bra jobbat ni får en 4 av mig! 😕

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

cotte00 (oregistrerad)

Riktigt snyggt.. Tonarts byten helatiden.. 😲

Du sjunger så snyggt.. jag kan jämnföra det lite med sonata arctica fast du är mycke bättre på engelska..

Det jag inte tycker är så bra, till och från försvinner sången.. jag tycker det försvinner när det är lugnare och du sjunger ju så snyggt.. bara i första versen..

melodiöst tungt..

Rock on..

MVH

Hans

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättego låt! Början är det enda jag är lite tveksam till, för jag tycker sången försvinner lite och gitarren känns en aning ostämd. Men din röst alltså....GALA!!!

Jussta harmonibyten, skönt oförutägbara...speciellt runt 2.35.

Du, var ÄR Ni ifrån? Säkert en liten skum håla nånstans i Norrland eller så... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Noumenon (oregistrerad)

Skön melodi på gitarr/synt! 🙂

Lite klent trumljud tycker jag.

Synd att det inte var lite mer progg i stil med Änglagård.

Känns lite mkt "power" (om du ursäktar uttrycket) för min egen smak.

Men det var lungt godkänt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj, jäkligt bra alltså, med det här borde du få skivkontrakt utan problem 🙂

Det går inte att kritisera, hehe.

Vad använder du för mick när du spelar in gitarren? låter jäkligt bra..

Tackar! 😉 Jag använder en billigare kondensatormick, som heter Apex 430 tror jag! Det står det på den iallafall... förpackningen har jag slängt för längesen så, jag minns ej! =) hehe

Men jag ska skaffa mig en Shure SM 57, och kanske en AKG kond.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättego låt! Början är det enda jag är lite tveksam till, för jag tycker sången försvinner lite och gitarren känns en aning ostämd. Men din röst alltså....GALA!!!

Jussta harmonibyten, skönt oförutägbara...speciellt runt 2.35.

Du, var ÄR Ni ifrån? Säkert en liten skum håla nånstans i Norrland eller så... 🙂

Hehe, vi är ifrån Lund i skåne 😉

Jo jag har oxå kännt det här att introt känns lite sådär.. men men .. så börjar man på nya idéer o så läggs det andra åt sidan, du vet kanske hur det är?! .. och nu har jag inte äns projektet inne i datorn längre! hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

0:53 till 1:19 och 02:49 till 03:11 solo gittaren där .. riktigt härlig. Gillade den starkt får en inbillad i huvet hymn där någon sjungar ah ah aAAaah. 😉

Låter lite hammerfall och lite norrländsk moppe-musch rock. Men det var inte dåligt för det. Riktigt bra faktiskt. Du var en rackare till att sjunga. Vill ha mer

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättego låt! Början är det enda jag är lite tveksam till, för jag tycker sången försvinner lite och gitarren känns en aning ostämd. Men din röst alltså....GALA!!!

Jussta harmonibyten, skönt oförutägbara...speciellt runt 2.35.

Du, var ÄR Ni ifrån? Säkert en liten skum håla nånstans i Norrland eller så... 😄

Hehe, vi är ifrån Lund i skåne 😄

Jo jag har oxå kännt det här att introt känns lite sådär.. men men .. så börjar man på nya idéer o så läggs det andra åt sidan, du vet kanske hur det är?! .. och nu har jag inte äns projektet inne i datorn längre! hehe

Är ni från Lund, vad trevligt de e ju jag oxå. Var håller ni hus när ni repar nånstans? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket snyggt, liksom övriga låtar du lagt upp. Har lyssnat på alla åtskilliga gånger. (..kommer från en som annars inte är speciellt förtjust i hårdrock)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket snyggt, liksom övriga låtar du lagt upp. Har lyssnat på alla åtskilliga gånger. (..kommer från en som annars inte är speciellt förtjust i hårdrock)

Wohoo.. vi har lyckats frälsa en "icke-hårdrockare" Fan vad skoj.. glad jag blir! 🙂 Tack så hemskt mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättego låt! Början är det enda jag är lite tveksam till, för jag tycker sången försvinner lite och gitarren känns en aning ostämd. Men din röst alltså....GALA!!!

Jussta harmonibyten, skönt oförutägbara...speciellt runt 2.35.

Du, var ÄR Ni ifrån? Säkert en liten skum håla nånstans i Norrland eller så... 😄

Hehe, vi är ifrån Lund i skåne 😉

Jo jag har oxå kännt det här att introt känns lite sådär.. men men .. så börjar man på nya idéer o så läggs det andra åt sidan, du vet kanske hur det är?! .. och nu har jag inte äns projektet inne i datorn längre! hehe

Är ni från Lund, vad trevligt de e ju jag oxå. Var håller ni hus när ni repar nånstans? 🙂

Nämen vad trevligt att du oxå är från Lund.. Hur gammal är du?

Vi repar ungefär vid Juridicum.. i en källare med massa lokaler! Varav 3 st. av dom är hyrda av oss och vår trummis farsa! (studio-syfte och rep-lokal) Kul! 😆

SJälv då? Var brukar du spela?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det här var bra. som någon sa tidigare så försvinner sången i början. kanske skära diskanten på paden i början, så att den inte koliderar med sången.

kul med tremolokänslan på gotarren, blev lite "vintagekänsla".

trevligt och uttrycksfullt gitarrspel över lag, känns som om det finns en bakgrund i blues. lite john norum kanske.

skön röst!

Redigerat av Itzhak Skenström
Link to comment
Dela på andra sajter

Irriterande eko på sången inledningsvis.

I övrigt irriterande bra!!!! Varför har Du inte skivkontrakt? Varför bor BÅDE Culloden och Djonas i Lund? Varför gör Ni inget tillsammans?

Lysande, jättebra! När det låter så här nu, hur kommer det inte att låta i fullfjädrad studio?

Link to comment
Dela på andra sajter

powster (oregistrerad)

Det här är ju bara så jävla bra!! *asdiggar*

Och ta inte bort introt, ta mig fan det bästa intro jag hört på länge 😏

/ metalfreaket

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju bara så jävla bra!! *asdiggar*

Och ta inte bort introt, ta mig fan det bästa intro jag hört på länge 😱

/ metalfreaket

woho hehe!! Fan vad nice! JAg tackar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...