-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
By C-M Herlöfsson
I denna första del tar producenten och mixteknikern Carl-Michael Herlöfsson med oss på en djupdykning i det som vanligtvis är det viktigaste mixverktyget – eq:n.
-
By C-M Herlöfsson
Denna serie om mixverktygen med Carl-Michael Herlöfsson fokuserar på ett mixverktyg per del, och går in på djupet kring vad olika rattar och reglage gör. Denna del handlar om kompressorn.
-
By Olle Niklasson
Han har jobbat med både The Beatles och Pink Floyd. Olle Niklasson fick en pratstund för några år sedan med en av musikbranschens riktigt legendariska ljudtekniker och producenter, Alan Parsons. Artikeln är en favorit i repris.
-
By Jon Rinneby
FREDAGSTIPSET: Det händer oss alla, glada amatörer som professionella. Vi kör fast i vårt skapande, vi trampar runt i samma gamla hjulspår.
-
By Victor Wolf
Har en låt som jag sitter och försöker mixa till. Det som jag inte riktigt får till och som förstör är en av mina baser som låter högre eller lägre beroende på vilken ton den spelar.
Basen i fråga befinner sig enbart i spektrumet 30Hz - 100Hz. Har testat compression men får inte riktigt till det bra, är inte så duktig på det så kan vara något jag missar.
Har någon tips på vad jag borde göra eller någon plugg jag borde använda?
Har laddat upp basen så ni kan höra vad jag menar och hur den varierar beroende på ton.. Speciellt första tonen är märkbart högre än de efterföljande.
Tack på förhand!
Run Away Bas 30-100Hz.mp3
-
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-