Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hur får jag mina 1/4 utgångar på mitt 1212m ljudkort till mina hörlurar. Sätter jag i mina hörlurar i en av höger och vänster så tappar jag jue förstås halva ljudbilden. Det måste finnas någon form av adapter ?

Annons
Posted

Det brukar inte riktigt räcka till att driva en hörlur från en linjeutgång. Hörluren har för låg impedans så det försvinner bas. Du behöver nog en hörlursförstärkare. Antar att det kan finnas några olika på marknaden, men jag är inte så särskilt insatt.

Åt andra hållet brukar det fungera bättre, dvs att ta in en hörlursutgång in i en linjeingång brukar funka utmärkt. Men det var ju inte det du frågade efter.

Tr.

Posted

Är det någon som vet hur / om jag kan koppla in min Studio Projects på det här sättet som Trombonisten beskriver ? Det finns jue några in / utgångar extra. Men inte för både höger och vänster, hur löser jag det där med L / R på kortet ?