Jump to content
Annons

Tips på billigt men bra webbhotell?


D Vibe

Recommended Posts

Hej. Funderar på att byta webbhotell eftersom Loopia är ganska dyrt med sin tusenlapp om året. Är det någon som har ett tips om webbhotell som är något billigare? Helst svenskt företag, eller åtminstone svensk support.

Vad har ni för webbhotell till era hemsidor och hur nöjda är ni?

Edit: Överdrev nog en aning när jag skrev att loopia är förskräckligt dyrt 😉 .. För mig är det dyrt dock med den klumpsumman som kommer en gång om året.

Edit2, 20130220, editerar in det jag skrev i mitt nedanstående inlägg även här:

Vill härmed utfärda en varning för Loopias webbhotell angående deras avtal. För oss som inte läser avtal så noga, så kan detta vara bra att veta om man använder deras webbhotelltjänst; man måste säga upp sin webbhotellstjänst INNAN avtalsperioden löper ut, annars så påbörjas en ny avtalsperiod som man får betala för vare sig man vill eller ej. Det är tvärtemot hur deras avtal för domäner fungerar, där räcker det att man inte betalar fakturan så försvinner domänen och inget mer med det. Det står dessutom ingenting på deras faktura om att man måste säga upp webbhotellet innan avtalsperioden löper ut, annars måste man pröjsa ändå, dessutom riskerar man att få betala dröjsmålsränta om man inte betalar i tid. Visst det var oerhört klantigt av mig att inte läsa detta. Men jag vill ändå utfärda denna varning, för det är inget de skyltar med, det här.

Så nu har jag pröjsat för två webbhotell ett år till. Nästan tusen spänn i sjön.. känns värt. Inte.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

www.binero.se - har min ena kopia av testsiten och är mycket bra. Svenska servrar.

www.lunarpages.com - har den andra kopian av testsiten. Minst downtime av alla jag har testat, men ändå väldigt billiga - men servrar i USA, så för europeiska besökare blir det lite segare.

www.surftown.se - hostar min privata domän. Billiga och oftast bra, men lite mer downtime. Ligger i Danmark...

Link to comment
Dela på andra sajter

One skulle jag avråda ifrån, sök i forumet.

Jag kör med Binero både privat och i jobbet, men 69kr/mån är samtidigt inte mycket billigare än ditt nuvarande Loopia. Men jag trivs bra med funktioner och pålitlighet.

City Network har en kampanj just nu, 120kr för det första året, och jag vet flera stycken som är nöjda.

ManuFrog är det billigaste, på flera plan, och deras hotell körs på servrar i USA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört one.com i flera år utan några som helst problem (peppar, peppar). Kör det på jobbet också.

Kan det vara så att de blivit "bättre"? Det enda negativa jag hittar är minst 5 år gammalt.

(Kan ju finnas nyare, men jag har inte lusläst sökresultaten)

Link to comment
Dela på andra sajter

ManuFrog är det billigaste, på flera plan, och deras hotell körs på servrar i USA.

Dom har även servrar i England. Jag använder dom själv (dock med deras US-servrar) och visst kan ens sidor vara lite småsega ibland - men så kör jag också ett gäng Wordpress-installationer på samma konto. Supporten är bra och snabb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inleed.net använder vi och är väldigt nöjda.

Verkar mycket intressant, och liksom.. lagom för min hemsida 🙂! Tack för tipset!

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tjahapp. Det blev ett rum på Inleeds webbhotell som jag hyrde in min hemsida på.

Vill härmed utfärda en varning för Loopias webbhotell angående deras avtal. För oss som inte läser avtal så noga, så kan detta vara bra att veta om man använder deras webbhotelltjänst; man måste säga upp sin webbhotellstjänst INNAN avtalsperioden löper ut, annars så påbörjas en ny avtalsperiod som man får betala för vare sig man vill eller ej. Det är tvärtemot hur deras avtal för domäner fungerar, där räcker det att man inte betalar fakturan så försvinner domänen och inget mer med det. Det står dessutom ingenting på deras faktura om att man måste säga upp webbhotellet innan avtalsperioden löper ut, annars måste man pröjsa ändå, dessutom riskerar man att få betala dröjsmålsränta om man inte betalar i tid. Visst det var oerhört klantigt av mig att inte läsa detta. Men jag vill ändå utfärda denna varning, för det är inget de skyltar med, det här.

Så nu har jag pröjsat för två webbhotell ett år framöver. Nästan tusen spänn i sjön.. känns värt. Inte.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Rekommenderar varmt Dreamhost.com, billiga och absolut en av de bättre idag. Reggat för inte så länge sedan efter rekommendationer av vänner och är nöjd hittills. Var ekelt att fort komma igång med min nya soon to be bi blogg hehe. Fungerane rabattkod för att spra 17 dollar: DREAMOST17. Alltid något;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • 9 månader senare...
  • 2 år senare...
På 2013-01-08 på 21:34, BluesBoy säger:

Har kört one.com i flera år utan några som helst problem (peppar, peppar). Kör det på jobbet också.

Kan det vara så att de blivit "bättre"? Det enda negativa jag hittar är minst 5 år gammalt.

(Kan ju finnas nyare, men jag har inte lusläst sökresultaten)

jag tecknade hos one.com i höstas, använde deras ångerrätt då det gick otroligt segt där. Tog misshosting istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Hej, jag har ONE och betalar 480Kr/år för domännamn och Hotel. 

Har inte strulat hittills ... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...