Jump to content
Annons

Kan inte "expand" Kontakt 5


Terror

Recommended Posts

Tänkte testa Studio One 2.5 lite. Det ser fint ut och jag funderar på att lämna Logic pro för Studio One 2.5 helt och hållet första Januari.

Har stött på ett problem.. Jag kör alla mina trummor via samples, i Kontakt 5. Problemet är bara att jag inte kan expandera ("Expand") Kontakt 5 i mixen. Ni vet, det man ska göra för att få fram vilka ingångar man vill använda? Det funkar på SD 2.0 och Steven Slate 4, men inte på Kontakt 5. När jag trycker på "Kontakt 5" under "Instruments" så händer ingenting. Samma sak när jag trycker på den lilla pilen för att få ner volymen och där efter väljer "Expand". Någon som vet vad felet kan vara? Jag vill inte behöva köra alla mina trummor på ett och samma spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dessutom kan jag i Kontakt 5 endast välja Mo. 1 och Mo. 2 som outputs på mina instrument. I Logic Pro hade jag hur många kanaler som helst att välja på. Det är typ som om jag importerat Kontakt som ett Stereoinstrument i Studio One 2.5 - men det får man ju inte välja när man "drag-n-droppar" instrumentet into the spectrum window.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...