Jump to content
Sign in to follow this  
Wibben

The Binding

Recommended Posts

Titel: The Binding

Av: Wibben

Uppladdad: 19 dec 2012

Kategori: Rock/Metal

Länge sedan man va här och postade filer! Känner mig lite nostalgisk :P

Hursom, här har ni mitt senaste lilla hopkok. Det är en låt från ett litet EP projekt jag pysslar med, symfonisk metal-opera-drama-grej :)

Hoppas det smakar!

Var sjukt jobbigt att mixa denna, så berätta gärna hur det låter hos er!

Tjosan!

Klicka här för att ladda ner filen

Annons

Schysst låt. Vart lite rädd när jag först läste opera-drama-grej men det var inte så farligt som jag föreställde mig :)

Jag tycker mixen låter riktigt bra. Nu är jag rätt ny vad gäller produktionsbiten så du får väl ta mitt omdöme med en nypa salt.

Men alla instrument kom fram bra och det var inget som jag "störde mig" på, om du förstår vad jag menar. Och då får man väl anta att det är ganska bra.

Kommer nog lyssna fler gånger på den, så tummen upp!

Jag gillade detta också, påminner en hel del om spelserien Castlevania om det säger dig något. Jag tycker huvudtemat (introt/refräng vad man nu ska kalla det) och hela låten från och med 2:30 och framåt är riktigt najs, men det känns bitvis lite tomt i min mening. Framförallt tänker jag på riffet som leder in i refrängen igen (dvs det som kommer in vid 0:58 t.ex), här får jag känslan att det skulle vara fett med kanske en kör eller stråkar som markerar vissa delar, svårt att förklara i text exakt vad bara :P. Riffet i sig är tungt och fläskigt, känns bara som det bryter lite mot resten av låten med så pass sparsam instrumentering i min mening.

Mixen tycker jag är riktigt bra, jag tycker allting hörs väldigt tydligt och det låter riktigt fett alltihopa. Hade varit riktigt nöjd om jag kunde mixa såpass bra, men det får jag nog vänta länge på ^^

Tack som fasen, hörni!

GlennarN: Jag kan hålla med om att det saknas något i dundertugget. Min ide var att där tog liksom "metalen" över, men det blev lite platt såhär i efterhand :) Man lär sig efterhand :)

God jul!

Mixen är riktigt bra gjort man hör allt tydligt, inget sticker ut och stör. plus jag älskar det data spels ljudet du har i introt och det lugnare delarna i sången. Det skapar en fin dynamik i låten. Grymt bra gjort wibben :D

god jul och lycka till i framtiden wibben! 😉

håller med om att den där bryggan är absolut svagaste delen av låten. men den var tillräckligt kort för att en inte skulle stänga av. resten lät väldigt bra!