Jump to content

Duktig på att producera elektronisk musik? (arvode: 3500/låt)


Recommended Posts

Hej alla!

Är ute efter någon som har produceringserfarenhet inom elektronisk musik (t.ex. house, progressive, trance) och är intresserad av att samarbeta.

Samarbetet innebär att du kommer jobba med demos/samples som jag själv har tagit fram och sedan hjälpa mig att färdigställa dem.

Du kommer få betalt för ditt jobb (är dock privatperson så kan inte anställa någon).

Budgeten ligger på ungefär 3500/låt, beroende på hur långt jag kommit med varje låt och hur mycket du kommer bidra med dina egna idéer.

Du måste kunna uppvisa referenser på låtar som du redan själv har producerat, så skicka gärna med länkar till dem.

Tack på förhand för eventuella svar!

Link to post
Share on other sites
Annons

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

  • Similar Content

    • By NIEMI
      Tjena! 
      Detta är mitt första inlägg och jag har gjort min första låt meningen med den är att jag skulle behöva lite feedback över hur det låter😬 Låten har ännu inget namn och behöver erat tips 🙂
      Skulle också vara extremt roligt om någon kan ge mig tips på denna och mina projekt i framtiden, samt om melodin kicken leadsen o.s.v.
      Jag kan inte se så mycket själv över vad som kan göras bättre. Tack på förhand!
      Lyssna på ID av NIEMI på #SoundCloud https://soundcloud.app.goo.gl/R6BY
       
       
    • By Studio
      I april presenterade Soundation världens mest kollaborativa musikstudio genom lanseringen av Collab Live som låter musikproducenter samarbeta 100 % sömlöst i realtid.
      - Producenter möts och samarbetar redan via Collab Live varje dag och det här är ett spännande sätt att uppmana fler att vara kreativa tillsammans, särskilt under dessa isolerade tider. Vi vill skapa det största eventet för onlinebaserat musiksamarbete i realtid där vem som helst kan delta, förklarar Adam Hasslert, VD, Soundation. 
      Hur fungerar det?
      Vem som helst kan delta, via: https://soundation.com/group/halloween-jam Datum: 26 oktober (kl 12:00) till 1 november Du kan antingen skapa ett eget projekt och bjuda in andra, eller gå med i ett av de öppna projekten på plattformen. Soundations studio med alla dess premiumfunktioner kommer att vara gratis. Soundation har även inlett ett samarbete med Splice som kommer att tillhandahålla utvalda samplingspaket kostnadsfritt under veckan, samt Reason Studios som låser upp onlineversionen av Europa. 
      - Musikskapande handlar om att experimentera, samarbeta och ha kul, vilket är precis vad detta är, säger Niklas Agevik, CEO, Reason Studios. 
      När Soundation lanserade Collab Live i april berättade Adam Hasslert att de var den första tjänsten att ta samarbete till den här nivån. Han beskrev även att “Varje rörelse i Collab Live synkas i realtid, 100 % sömlöst på samma vis som Google Docs, men här kan användaren till och med följa sina medkreatörers muspekare och se exakt vad de gör - när de gör det”.
    • By Hasse Nilsson
      Audiomovers


      Vi dyker direkt in i en av de mer avancerade lösningarna på marknaden. Och då menar vi tekniken bakom. Inte avancerad som i svår att använda. Audiomover har en plugg kallad Listento och som du använder till att lyssna och spela in ljudspår från andras inspelningsprogram över nätet. Detta öppnar upp nära nog obegränsade möjligheter för musikaliska samarbeten på distans. Förutsett att de också har konto hos Audiomover och har installerat pluggen. Genom att mecka lite med latenstiden (fördröjningen) fungerar det godkänt om du har fast uppkoppling med minst 4 Mbit/s. Tänk på att du vill kanske kunna ha mer kräm i linan till videokonferens.
      Plattform: Windows och Mac
      Pluggformat: Au, aax och vst
      Pris: Cirka 40 kronor per vecka eller 99 kronor i månaden
      Länk: audiomovers.com
       
      Bandlab


      Ett av de tidigaste webbaserade inspelningsprogrammen som fortfarande håller stilen. Bandhub saluför även en serie med mycket kompakta ljudkort. Här handlar det om kollaborativt musicerande i form av delade dokument. Inspelningsprogrammet finns även för iOS och Android vilket kan bidra till spontanitet i projektet. Bandhub har många bra funktioner, inbyggd gratis tonhöjdskorrigering (typ Auto-Tune eller Melodyne) är kanske den finess som mest tilltalar de yngre förmågorna. Tjänsten sträcker sig över snittet av de webbaserade musikprogrammen genom att vara helt kostnadsfritt och erbjuda generösa lagringsutymmen.
      Plattform: iOS, Android och webb
      Pris: Gratis
      Länk: www.bandlab.com
      Blend

      Med draghjälp från såväl Moby och Erasure har Blend seglat upp som ett intressant alternativ för samarbete över nätet. Tjänsten går ut på att du antingen laddar upp tagningar via ett program på din dator alternativt via webbläsare, eller mixar i en molntjänst. Sedan kan du samarbeta med andra som du hittar genom att följa dem på välbekant sociala medier-manér. Det som skiljer Blend från många andra sajter är att du kan sälja din musik, eller enskilda spår. Då tar Blend en del av kakan. Eftersom Blend ska fungera smidigt med ditt inspelningsprogram så har tjänsten direkt stöd för de flesta sådana, men inte alla. Kolla listan på webbplatsen innan du sätter igång.
      Plattform: Window, Mac och webb
      Pris: Gratis att använda, för såld musik tar Blend 30 procent av intäkterna
      Länk: blend.io
      Endless FM


      Bakom Endless FM står bland annat mjukvaruinnovatören och producenten Tim Exile. Här är jammandet satt i första ledet, vilket är ett uppfriskande initiativ bland alla tjänster som jobbar med icke-linjär produktionsteknik. Vi ska inte sticka under stol med att Endless FM har sin tyngdpunkt på modern urban populärmusik. Med andra ord är det mycket loopar som gäller. Gränssnittet är smart och funktionerna likaså. Särskilt den automatiska beat-synkningen. Däremot är Endless FM begränsad av att de i skrivande stund endast fungerar på Apples mobila apparater. Version för Android ska vara nära förestående. Det går även att förbeställa en dedikerad version för dator här.
      Plattform: iOS (Android, macOS och Windows kommer snart)
      Pris: Gratis, medan kommande pluggar och program kostar cirka 890 kronor
      Länk: endlesss.fm
      Kompoz Studio


      Här är tjänsten för dig som saknar en eller flera bandmedlemmar eller vill sälja dina musikaliska färdigheter. I Kompoz skapar du ett ”gig” som ofta består av en demo som du vill att någon (eller några) bidrar med sina instrumentinsatser till. När du skapar ett gig så kan andra användare anmäla sitt intresse och du kan genom att kolla deras profiler och provlyssna hålla ett slags audition. Sedan bestämmer du dig för en musiker och rullar igång. En sak vi gillar med Kompoz är att tjänsten är mycket noga med rättigheter så att det inte uppstår något tjafs längre fram i tiden. Det är i regel den som skapar giget som äger rättigheterna.
      Plattform: Webb
      Pris: Från 50 kronor per gig och uppåt
      Länk: www.kompozstudio.com
      Ohm Studio


      Ohm Force är banne oss en riktigt klassiker när det gäller pluggar för Windows och Mac. Här har utvecklarna gått åt ett annat håll och tagit fram ett fristående program med fullt fokus på samarbeten över internet. Definitionsmässigt klarar inte Ohm Studio samarbeten i realtid, men närapå, eftersom det som spelas in (midi eller ljud) omedelbart blir tillgängligt de andra som givits tillgång till projektet. Programmet stöder vst-pluggar på Mac och Windows, men inte Audio Units (Mac). En annan sak att hålla koll på är att om du jobbar med externa pluggar så måste även de du samarbetar med ha dem installerade för de ska kunna höra och förändra vad du gör.
      Plattform: Windows och Mac
      Pris: Gratis, men det finns premiumversioner för 390 kronor och uppåt
      Länk: www.ohmstudio.com
      Pro Collabs


      Som namnet antyder är det här en tjänst som i första hand vänder sig till de som satsar rätt seriöst på sin musik. Pro Collabs har två ben. På det ena kan du som amatör (eller proffs) hyra in vokalister och instrumentalister för att spela på dina produktioner. På den andra sidan är det fritt fram för dig som vill sälja dina skills på den öppna marknaden. Det är inte bara att skapa en profil och logga in, som brukar vara det vanliga tillvägagångssättet. Nej, här måste du ha länkar till din musik eller soloprestationer som sedan kollas av livs levande människor innan du godkänns och släpps in. Bra funktioner överlag och vi gissar att exklusiviteten i medlemsförfarandet ökar attraktionskraften för Pro Collabs hos vissa, men inte alla.
      Plattform: Webb
      Pris: Gratis, och olika premiumtjänster finns mot betalning
      Länk: www.procollabs.com
      Soundation


      Svenska Soundation ligger i främsta ledet när det gäller webbaserade inspelningsprogram. Nu har man lanserat Collab Live, ny funktionalitet som företaget benämner ”som Google Docs, fast för musik”. Med andra ord kan du i realtid se och höra förändringar, inspelningar och midi-spår som dina medmusikanter gör. Du ser alltså de andras markörer röra sig på skärmen, vilket är en upplevelse i sig. Det finns inga begränsningar i hur många deltagare som kan labba med ett projekt samtidigt. Soundation har även ett stort bibliotek med instrument, loopar och effekter för själva musikproduktionen. Vi rekommenderar någon slags kommunikation via röst eller video ihop med Collab Live.
      Plattform: Webb
      Pris: Gratis för ett projekt och cirka 70 kronor i månaden för obegränsad tillgång
      Länk: soundation.com

      Två bonustips:
      Musiversal


      Den här tjänsten lägger vi som ett bonustips eftersom den har tagit paus på grund av den pågående pandemin. Men om du någon gång drömt om att få höra dina alster med backning av en stråkensemble eller en hel jäkla orkester, har Musiversal en smal men mycket intressant lösning. Kruxet är att den förutsätter att du kan skriva musik på partitur, eller känner någon som kan. Du levererar en pdf med arrangemanget plus en Pro Tools-fil med tempo. Sedan spelas ditt arr in av yrkesverksamma klassiska musiker och du får ljudfiler i retur. De resultat vi hör har låtit mycket bra. Musiversal förmedlar även kontakter mellan kompositörer och exempelvis filmbolag.
      Plattform: Webb
      Pris: Från cirka 5 500 kronor och uppåt
      Länk: www.musiversal.com
      Studio Mixakuten


      Vill du ha konstruktiv feedback eller vill komma vidare med din mix ska du så klart inte missa Mixakuten här på studio.se. Tjänsten har en enkel bärande idé: du laddar kostnadsfritt upp en bit av låten som du behöver hjälp med, skriver lite kort om vad du önskar få hjälp med – i synnerhet vad du tycker saknas eller vad som inte känns rätt. Sedan kommenterar yrkesverksamma på din förfrågan och ger dig tips på hur du kan göra. När du har fått kommentar från proffset så kommer ämnet öppnas upp för andra, vilket gör att du kan få ännu fler tips – men Mixakuten utgör också en kunskapsbank för dig att bläddra bland andra låtar och kommentarer. Varje medlem kan i skrivande stund få hjälp på Mixakuten upp till två gånger.
      Plattform: Webb
      Pris: Gratis
      Länk: studio.se/mixakuten
    • By Studio
      Stonebridges studio
      Sten ”Stonebridge” Hallström har producerat musik i över 30 år. I slutet av 80-talet var han en av medlemmarna in det mytomspunna musikkollektivet Swemix där han arbetade tillsammans med bland andra Denniz Pop och lade grunden till dagens svenska housemusikboom. 1993 släpptes hans klubbversion av låten ”Show me love” med Robin S vars succé banade väg för en producentkarriär med en stor mängd framgångsrika skivsläpp och remixar.
      Här är Stonebridges 10 knep för en klubbhit:
      Håll koll på tonarterna
      Det kan vara lätt att glömma bort att även bastrummor och andra percussion-samplingar kan ha en ton. En bastrumma i fel tonart kan få en hel produktion att låta underlig och falsk, så se till att hålla koll på tonarterna. Företaget ”Mixed in key” har tagit fram ett system de kallar för ”Camelot Easymix Wheel” vilket är en enkel lathund för att se vilka tonarter som passar med varandra. Den är egentligen gjort för discjockeys med fungerar lika bra för producenter. Den finns att ladda ner här: https://mixedinkey.com/harmonic-mixing-guide/
        Plantera olyckor
      Pröva att använda en sampling som du egentligen inte tycker passar in, addera en effekt du inte vet vad den gör eller testa att spela en sampling baklänges. Våga göra det oväntade och agera utanför din ”comfort zone” - det är ofta så man skapar något unikt och nyskapande. En sampling kan ju dessutom låta på en miljon olika sätt beroende på vad du gör med den, så testa, lek och var kreativ!
        Testa låten på ett dansgolv
      Eftersom jag är discjockey så har jag möjlighet att se hur folk på ett dansgolv reagerar när jag spelar en låt som jag arbetar med. Jag kan sedan återvända till studion för att finputsa detaljerna, justera nivåerna och kanske ta bort eller lägga till något element. Om du inte spelar skivor själv kanske du har någon vän som kan hjälpa dig, eller så kan du fråga discjockeyn på den lokala nattklubben.
        Identifiera vad som får ett dansgolv att koka
      Gör ett besök på nattklubben, lyssna på vad som spelas och identifiera vad som får dig och de runt omkring dig att dansa extra intensivt och sträcka upp händer i luften. Kanske är det en fet hihat som skapar energi, eller ett extra litet break som gör hela skillnaden. Var inte rädd för att låna och inspireras av det du hör i andra låtar.
        Skapa en ”Smash bus”
      Skapa en effektkanal med kompressor och limiter dit du kan skicka vissa ljud och samplingar som behöver lyftas till nästa nivå. Rent generellt tycker jag att många överanvänder både kompressorer och limiters vilket minskar dynamiken, men i vissa fall är det befogat och då brukar jag använda en dedikerad effektkanal.

        Bygg din bastrumma med flera samplingar
      Olika bastrummor har olika egenskaper. Någon kanske har en riktigt bra tyngd, en annan ett perfekt djup och en tredje har en fantastisk snärt. Varför inte använda alla tre för att få det bästa av alla världar? Arbeta med volym och timing för att hitta den perfekta kombinationen. Glöm inte heller att spara ner lyckade trummor för framtida användning.
       
        Lek med Sidechain-effekter
      Sidechain är ju en populär effekt för syntar och basar, men kan med fördel även användas på till exempel rides, hihats och annan percussion. Resultatet blir ett svängigare och mer dansvänligt spår med bra gung!
        Lyssna på andra, och dela med dig av din kunskap
      Jag tycker inte man ska vara hemlighetsfull med sina tips och tricks i studion. Dela med dig av dina erfarenheter och favoritknep och var lyhörd när andra berättar om hur de arbetar med musik. Det är otroligt hur något litet knep kan dyka upp och revolutionera ditt musikskapande, och det bästa av allt är att man aldrig blir fullärd!
        Ha ordning och reda i ditt musikprogram
      Jag gillar att ha en tydlig struktur och ordning när jag gör musik. Filnamnen på samplingar brukar inte vara de mest logiska, så jag brukar namnge spåren för att kunna vara mer effektiv och hitta rätt. Testa även att arbeta med färgkodningar.

        Håll koll på EQ-kurvan
      Ibland luras man av sina öron eller av rummet man sitter i när det gäller ljudbild och frekvenser. Använd en frekvensanalysator så får du en visuell och ärlig bild av hur din låt ser ut och kan sedan göra nödvändiga eq-justeringar.
       
      Om StoneBridge
      Sten ”Stonebridge” Hallström, 52, är en svensk musikproducent och dj. Under slutet av 80-talet var han, tillsammans med bland andra Denniz Pop, medlem i musikkollektivet Swemix som producerade klubbmusik, gjorde remixar på andras låtar och gav ut egen musik. Swemix anses av många ha lagt grunden till den svenska housemusikexplosionen som vi ser idag.

      Det stora genombrottet som soloartist kom dock 1993 när Stonebridge gjorde en hyllad klubbversion av låten ”Show me love” med den amerikanska sångerskan Robin S. Detta blev startskottet på en framgångsrik musikkarriär som hittills har resulterat i tre studioalbum, otaliga singelsläpp och remixar på artister som Usher, Lenny Kravitz, Icona Pop och Britney Spears.
      2008 blev han Grammy-nominerad för en remix av låten ”Closer” med Ne-Yo. Han blev även utsedd till ”BMI Songwriter of the year” år 2012 för sin delaktighet i Jason Derulos singel ”Don’t wanna go home”.
      I dag turnerar han som dj över hela världen, driver skivbolaget Stoney Boy Music samt producerar musik och remixar.
      Stonebridge visar runt i sin studio:
      Aktuell med
      Stonebridge är aktuell med singeln ”You can have it all” som han gjort tillsammans med svenska houseduon Luv Gunz och den amerikanska sångerskan Koko LaRoo. I somras släpptes även låten ”Be Kind” med sång av housedivan Crystal Waters. Nyligen medverkade han även på samlingsskivan ”Dconstructed” där namn som Daft Punk, Avicii och Armin Van Buuren omarbetat kända Disneylåtar för att passa ett dansgolv.
      Artikel av: Mats Wurnell
    • By Hasse Nilsson
      Foto: Adrian Ulander
      Linny Hex är precis fyllda 30 år och mixar techno och house lajv inför publik, men har också ett uppdrag där hon spelar i SR P3. Hennes urval och spelstil går ofta åt det mörkare och dubbigare hållet, snarare än den rätt-i-ansiktet-hårdhet som många förknippar med begreppet techno. Linny Hex är även ett slags inofficiell evangelist för den svenska techno-scenen och hennes setlistor innehåller alltid nya och osläppta spår från landets producenter och remixare. Ja, vi kör väl igång direkt: tio frågor till Linny Hex!
      1. Hur började allt för dig, när började du dj:a?
      När jag var 21 år hade jag hunnit springa på klubbar och undergroundfester i Stockholm i över sex år och var rätt less på det. Jag behövde något nytt och eftersom jag alltid har stått med ena foten ganska starkt förankrad i den brittiska musikscenen bestämde jag mig för att flytta till London. På något sätt hamnade jag ihop med ett gäng husockupanter som drev ett konstnärligt kollektiv. Eftersom ingen hade något att göra på dagarna stod vi i folks rum och mixade Jungle och Drum & bass från morgon till kväll i ungefär ett år. När jag kom tillbaka till Stockholm började jag spela på lite privata fester, och, ja, nu är jag här.
      2. Spelar du något instrument och producerar egen musik?
      Konstigt nog spelar jag inget instrument längre. När jag var liten spelade jag både trummor och piano och satt och lekte i musikprogram. För övrigt är min pappa basist. När jag blev äldre tappade jag instrumentspelet, vilket jag ångrar fenomenalt mycket idag. Numera sitter jag och slöproducerar spår när jag har tid, vilket är ungefär aldrig. Jag försöker verkligen hitta mer tid till att sitta och jamma.
      3. Det finns musiker tycker att det här med att mixa publik inför publik inte är någon konst jämfört med att spela instrument eller sjunga. Vad säger du om det?
      Det där är en typ av elitism jag inte kan relatera till alls och min uppfattning är att sådana åsikter vanligtvis föds ur en okunskap om vad det är andra gör. Att ställa sig på en scen framför personer som förväntar sig att du ska underhålla dem är utmanande oavsett om du spelar med ett band eller mixar ett dj-set. Sedab kan man absolut prata om vilka instrument eller program som rent tekniskt är svårast att hantera, men bara för att det är skitsvårt att spela harpa betyder ju inte det att det inte är en konst att spela skivor.
      Jag förstår inte ens hur folk mäter vad som är mer eller mindre konstnärligt. Alla med den här typen av fördomar borde ställa sig bakom ett par vinylspelare och försöka taktmixa två simpla techno-kickar på 20 sekunder, så kan vi diskutera svårighetsgrader och konstnärligt uttryck när det gäller dj-mixning efter det.
      Foto: Fia Bolin.
      4. På vilken sorts ställen spelar du?
      Förutom att spela plattor i radio, vilket jag gör ganska ofta, så skulle jag säga att jag just nu varvar rätt bra mellan att spela på nattklubb och privata tillställningar. Var jag spelar är varierar väldigt mycket beroende på hur den elektroniska scenen ter sig för tillfället Med det menar jag att det skapas fler eller färre privata musikarrangemang, eller undergroundfester som folk också kallar dem, under olika perioder.
      Givetvis handlar det också om att välja vilka spelningar du vill göra beroende på vilken typ av dj du vill vara och vilken musik du vill spela. Exempelvis har jag alla gånger utom två sagt nej till att ta hotellbar-gig. Inte för att jag inte tycker att det är nice med en bra barvibbe, men den musiken jag vill spela just nu passar helt enkelt inte in där. Jag vill helst stå i ett laser- och rökfyllt rum vid fem på morgonen och spela för en publik som är där för musikens skull.
      5. Hur ofta spelar du ute?
      Just nu är jag inne på min sista termin på en masterutbildning i sociologi vilket gör att jag har vart tvungen att omprioritera mina spelningar. Parallellt programleder jag ju ett dj-program i radio också och tillsammans blir allt det där extremt tidskonsumerande. Det har inneburit att jag har fått dra ned rätt mycket på att spela ute det senaste året och just nu skulle jag väl säga att jag max spelar ute någon gång i månaden eller varannan. Att dra ned på att spela tyckte jag nästan kändes läskigt i början.
       På senaste tiden har jag börjat släppa mer och mer på det dock och idag ser jag det som att jag snarare väljer mina spelningar mer noggrant. Jag tror att de flesta som har åldras ihop med sitt konstnärsskap kan relatera till att andra saker i livet också måste få ta plats, även om man egentligen vill fortsätta kicka det som om man vore 21 år.
      Foto: Adrian Ulander.
      6. Du spelar på fester som kan betraktas som halvillegala rejvs utomhus och liknande. Kan du berätta vad det betyder för dig?
      Jag tycker att den här rejvdebatten som har existerat i över 20 år är konstig. Det är så otroligt moraliserande diskussioner i relation till vad jag upplever att diskussioner om andra musikaliska subkulturer är. Bara för att en fest inte är på en nattklubb, utan sker som ett privat arrangemang betyder ju inte det att det är en illegal fest där total anarki råder. Min upplevelse är att privata events nästan uteslutande är bättre uppstyrda än många klubbar jag har gått på och att folk inte blir lika packade och odrägliga där som på krogen. Därför är just de spelningarna mina absoluta favoriter.
      Folk kommer dit bara för att lyssna på musiken jag spelar. Sen finns det ju såklart guldställen som Slakthuset, Under Bron och Kägelbanan, med flera, som också är helt fantastiska att spela på. Och det är just för att de jobbar hårt på att det är musiken som är kvällens huvudattraktion istället för alkoholen. Plattformen som privata fester förmedlar till både mig som musiker och besökare är helt ovärderlig i ett samhälle som annars ger ganska lite utrymme till musik generellt.
      7. Vilken är den bästa spelningen du gjort och vilken är din drömbokning?
      En av de bästa var på Norbergfestivalen 2010. Det var så hysteriskt dåligt väder den kvällen, med hagel och blåst och jag spelade i ett stort tält där det regnade in. Men det slutade med att det var så mycket folk och sån bra stämning i tältet att folk började festa utanför i det totala misärvädret. Det var så mycket lera och vatten och skit överallt – och ingen brydde sig! Det var fint. Jag längtar helt klart efter att få spela på Tresor i Berlin. Får jag en spelning där kan jag lägga av sedan. Skojar!
      8. Vilka är dina arbetsverktyg?
      När jag spelar ute använder jag allra oftast cd-spelare, mixer och Serato. Ibland varvar jag det med vinyl men det är helt beroende på om klubbens utrustning är bra. Anledningen till att jag slutade spela vinyl ute och gick över till cd-spelare för två år sedan är för att de flesta spelare som står på nattklubbar är så pass gamla nu att de helt enkelt inte är tillförlitliga att spela på. Till slut blev det bara jobbigt att gå och spela, för att jag inte visste om saker skulle fungera när jag kom dit. Lite som att försöka spela på en gitarr som inte går att stämma, kan jag tänka mig. Men det där börjar förändras nu och fler verkar kombinera cd-spelare med vinyl, vilket är fett.
      9. Vilka är dina fem favorit-dj:s?
      En av mina absoluta favoriter är svenska techno- och house-dj:n Sandra Mosh. Rent tekniskt finns det nog ingen jag har dragit mer inspiration av än vad jag har gjort av hennes mixar plus att jag älskar hennes urval. Sen skulle jag säga att Johanna Knutsson är en klar favorit. Tekniskt är hon superduktig, hennes val av musik är svinbra och hon är nog technovärldens mest ödmjuka person. Sen är UK Garage-dj:n DJ EZ helt klart en av världens bästa dj:s. Personerna som tycker att mixa inför publik inte är konst borde checka hans Boiler Room x RBMA dj-set från 2012. Generellt har jag extremt stor respekt för Drum & bass-dj:s. Kan du mixa det på vinyl kan du mixa vad som helst, alltså verkligen. DJ Zinc är en sådan dj. Slutligen vill jag säga att jag tycker att Joel Mull är riktigt bra.
      10. Vilka är dina fem favoritproducenter?
      Recondites techno är så vacker i mina öron att jag nästan inte ens kan lyssna på den, haha! När jag såg honom lajv på Into the Valley-festivalen för två år sedan började jag storgråta på dansgolvet. Vem börjar gråta mitt på ett dansgolv, liksom? Hans melodier träffar mig någonstans där ingen annans gör det. Sen är svenska techno-producenten Nima Khak en klar favorit och har varit det väldigt länge. Burial och Massive Attack är bra exempel på musik jag har lyssnat på väldigt länge och ajg kommer troligtvis spela deras plattor även när jag är gammal. Sista favoritproducenten får bli SouthPaw bara för hans helt sjuka produktion på världens bästa hiphop-platta: Immortal Technique- Revolutionary Volume 2.
      Linny Hex mixar de bästa techno-spåren från 2016 i SR P3
  • Veckans populäraste ämnen

  • Senaste låtarna

  • Utvalda pressmeddelanden

  • Who's Online (See full list)

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.