Jump to content
Annons

Poll avslutad - Kan du höra skillnaden? German Mastering Console


Jon Rinneby

  

24 röster

  1. 1. Vilken version gillar du mest?

    • Version 1
      5
    • Version 2
      17
    • Jag hör ingen skillnad
      2


Recommended Posts

Gött, var ganska förväntat :-)

Det tog en stund innan jag kunde peka på nåt speciellt alls i det system jag sitter på hemma. På gott och ont är det baserat på QLN-högtalare genom ett Sony surround-steg som är menat att låta bra heller än ärligt, även om det är helt fantastiskt att referenskolla bas och låg mid i (önskade jag hade detta för några år sen...), men efter lite lyssnade fastnade jag för flera partier i låten där det var mycket på en gång. Rösten hade fin separation i första mixen, men i andra tenderade den drunkna i en nästan distad grumlighet som inte fanns i tvåan.

Jag höll på att säga att jag inte var så förtjust i att lägga färgning i efterhand på hela mixen, vilket INTE ska tolkas som att jag dissar de som gillar det (smak och tycke), men kom på att min egen förtjusning att lägga in en sista touch av master-compressor per definition är lite samma sak :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 69
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jaha....man kanske skall skaffa en så'n där tysk pryl för lite väääärme (som Valle skulle skrivit). 😉

Det finns andra alternativ, tänkte dra igång en ny tråd snart 😉 Men tysken är ett säkert kort, om man orkar sätta sig in i "Nebulavärlden".

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det är märkligt egentligen. Hade man bytt ut German Mastering Console mot German cheap mixer så hade kanske resultatet sett annorlunda ut... Fast kört samma filer förstås. 🙂

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...