Jump to content
Annons

Ny medlem


JohanWofficial

Recommended Posts

Tja allihopa!

Johan Werner heter jag och är ny här på studio.forum och blev det för att få veta lite mer vad andra tycker om min musik. Och sen att få mer kritik på det jag gör då jag känner att jag är i stadiet där jag vill veta vad som låter bra och vad som låter dåligt på mixning, upplägg m.m. Jag har hållit på med musik i 3 år och gör mest inom elektronisk musik. Mest åt house hållet.

Så om det är någon som känner sig sugen på att lyssna på det jag har gjort och skriva lite vad ni tycker uppskattas det väldigt mycket 🙂

Länk till min musik:

/ Johan W

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är tyvärr inte många som är intresserade av att lyssna på andras låtar o kommentera här... Delvis beroende på att det är så krångligt att lyssna utan direktspelare. Grannforumet är mkt bättre om du vill ha kommentarer på din musik... Där är det ge och ta, om man kommenterar andras låtar o ljudbilder får man många svar där...

http://www.kontrollr....php?board=27.0

Min "Vind för våg" har 18 svar där. Här har bara jag själv och min bluespolare skrivit nåt... 😎

Men jättevälkommen hit ändå! Här vi hava mången fin diskussion!

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt...fick inte soundcloudspelaren att starta!?

Välkommen...Nilsson har delvis rätt.

Jag är här allt mer sällan, beroende på att jag har hamnat i en kunskapskurva, där man inte får så många tips längre, blir lite "tätare" tightare behandling helt enkelt.

Får komma in här igen snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är här allt mer sällan, beroende på att jag har hamnat i en kunskapskurva, där man inte får så många tips längre, blir lite "tätare" tightare behandling helt enkelt.

Då måste du ju dela med dig till oss som inte kan. 😛

Välkommen, TS!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det där låter skitbra. Det är uppenbart att du har en vettig samling ljud som du fattar och hör hur man sätter ihop.

Tror du är på rätt spår.

Dock, som arslena på idol säger ... kan du andra stilar?

Att gå mellan olika instrument och stilar är väldigt effektiv träning för örat och "känslan". Det visar var du arbetar "mekanisk" och var du bör träna upp "känslan" och örat. Du tvingas klara dig utan tryggheten från dina fantastiska kick-samplingar.

Mitt tips blir alltså att träna musik-hjärnan på akustiska instrument, kanske ävem kör-sång, och inte luta så mycket på burk-ljuden. Du kanske redan gör det. Försök göra en låt på akustisk gittarr som du sedan arrangerar om till house - typ Avicii/Jocke Berg.

Det låter skitbra, men det finns någonsorts loudness "burkighet" i ljudet som alla uppladdade fl-studio projekt verkar ha. Gissar att det beror på för svagt mellanregister, kanske konstig reverb, jag vet inte ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...