Jump to content
Annons

Halvgammal räv återvänder till brottsplatsen.


Stonerbox

Recommended Posts

Hej Studio forum och alla galningar som håller till här!

Det var evigheter sedan jag skrev något eller dela med mig av mina alster men som "gammal" brottslig så återvänder man gärna till brottsplatsen igen. Jag minns runt 2007-08, när jag var helt ny på inspelning, mikrofoner och allt som hör där till. Detta stället var en förvirrande guldgruva på den tiden. ☺️ Då hade jag knappt inget, idag har jag både band och mycket mera erfarenhet, känns nästan lite nostalgiskt att återvända hit. 😄

Oh well.. let's get to the point!

Jag och mitt band (Propane Propane / Stonerrock) släppte äntligen vår första platta i somras på ett tyskt litet vinyl bolag. Bolaget är fantastiskt, dom bryr sig verkligen om hur vi känner oss behandlade och hur vi planerar släpp ihop och är bara allmänt måna om oss. Jag trodde ärligt att alla bolag var giriga jävlar som ger band och artister skit deals åt höger och vänster men ack så fel man kan ha.

I somras så släppte vi iallafall alltså vår debut platta, Indigo, på vinyl i diverse färger med både affisch och klistermärken till den limiterade utgåvan. Kunde fan inte blivit ett bättre förstasläpp för ett litet band som oss! När jag började hänga här i 2007 kunde jag aldrig drömma om att man skulle komma hit men ger man sig fan på något och jobbar och jobbar och jobbar.. så kan man nog göra vad som helst.

Nu i december släppte vi en super psykedelisk och mysig video till första spåret, Rise, på skivan. Ville dela med mig av den till er alla.

Kram och rök på er alla gammal studiorävar!

(och speciellt till "Larsson" här på forumet som faktiskt provsjöng på demon av den här låten för herrans massa år sedan!)

http://www.youtube.com/watch?v=eyNHqwESrCc

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jävlar vad bra 😄

Är ett stort stonerrock fan och det här är bland det bästa jag hört på mycket länge, var kan man köpa vinylen?

Tack så mycket broder! 🙂

Den kan köpas direkt av oss eller via diverse onlineskivbutiker, finns som digitalt också. Kolla in den här länken: bit.ly/MKfXWF

Vi finns så klart på förbannade facebook också. www.facebook.com/propanepropane

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till allt! Grym video. Jag reagerade speciellt på snygg sång och snygga sångmelodier...

Är det här mastrat för vinyl?

Detta är digital versionen så den ligger och puttrar nära 0db sträcket, vinyl mastern låg en aning lägre.

Låter götte!!! Stökigt å nice!

har ni spelat in på bandare också??

Hemligt, du får gissa.

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Hemligt, du får gissa.

Jag kan inte bedöma på soundet för jag lyssnar hemma men med tanke på att det låter som lite missar häråvar så skulle jag säga Ja. Dock låter det inte dåligt men man är bara inte van vid att höra sådant i dagens super editerade musik 🙂

Cred för det!

Link to comment
Dela på andra sajter

hallå man..

låten blev asgrym, videon likaså

låter mycket mer levande & luftigt en demon, fast jag gillade iofs wallofsound approachen du hade på demon med! 😉

ska köpa skivan, och stå längst fram när ni kommer till stockholm

alla dina demos har gett mig hopp tebax när det kommer till stonerrocken

grattis till kontraktet.. skönt att se att det händer talanger för en gångs skull!

skål 🙂

/Larsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen, tack allihopa! KUL att ni gillar det. 🙂

hallå man..

låten blev asgrym, videon likaså

låter mycket mer levande & luftigt en demon, fast jag gillade iofs wallofsound approachen du hade på demon med! 😉

ska köpa skivan, och stå längst fram när ni kommer till stockholm

alla dina demos har gett mig hopp tebax när det kommer till stonerrocken

grattis till kontraktet.. skönt att se att det händer talanger för en gångs skull!

skål 🙂

/Larsson

Larsson, nästa sväng till Stockholm syns vi. Du måste vara med och gästsjunga på nästa platta, we need your voice!

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...