Jump to content
Annons

Behöver akut hjälp av en proffs .


cornado

Recommended Posts

TJA

Jag fattar inte varför jag har fått ett velocity problem med ljudet i logic ?

Den e liksom inte syncad alls. sångaren kan inte sjunga eftersom det finns en vis fördröjning mellan microphonen och DAW ?

Jag har tagit ett screenshot på mina inställningar som ni kan se.

Jag vet inte hur denna problem har uppståt, ja har knappast rört några inställningar.

problemet fanns inte igår 🙁

post-28430-0-36520900-1354231837_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Antar att du syftar på LATENCY och inte CELOCITY?

Använder du någon plugin på något av spåren i projektet?

Vissa plugins kan ge galet mycket latency. Främst då masteringsplugins så som Ozone 5 och liknande.

Ser att du har buffersize på 256. Testa att ställa ner den på 64 eller 32 om datorn orkar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stäng av software monitoring och kör lyssningen direkt via ljudkortet istället.

Det görs lite olika beroende på vilket ljudkort du har. Ibland heter det typ "direct monitoring".

Som du har det nu så går medhörningen först in i logic och sen ut till hörlurarna. Med direct monitoring går den direkt. Dåligt förklarat pga trött men hoppas du fattar 🙂

Redigerat av Matsumon
Link to comment
Dela på andra sajter

LoL jag det var latency jag menade.

Jag har startat om datorn och det funkade inte det var samma problem

det roliga är att om jag öppnar en ny projekt så blir det bra.

ang plugns som du skrev om, så tror jag inte att det beror på det eftersom jag har freeze på nästan alla kanaler.

Matsumon jag har fucusrite jag ska testa det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte exakt vilken modell du har, men jag googlade på focusrite saffire 6. Det finns en knapp på själva ljudkortet som heter "mono input button" (det står "mono I/P" på bilden jag hittade. Om den är intryckt och software monitoring är avaktiverat i Logic så blir det ingen latency.

edit: skrev längst bak men knappen är längst fram.

Redigerat av Matsumon
Link to comment
Dela på andra sajter

Testa att ta bort alla plugins som ligger på master-regeln när du ska spela in, den som heter output i ditt projekt. Bypassa inte utan ta bort. Pluggar på master-regeln orsakar ofta latency. Lägg tillbaka när du ska mixa.

edit: Såg att du redan fått tipset om master-regeln men det är en stark kandidat till problemet.

Redigerat av bassman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...