Jump to content
Annons

Sustain Pedal fungerar dåligt


Larsson

Recommended Posts

hejsan

min sustain pedal till midikeyborden fungerar dåligt

dvs lite då & då..men oftast inte alls

keyborden är en Fatar VMK-188 plus (som inte erbjuder några drivrutiner på sin hemsida)

o.s.;et är win7 64 bit & alla mina piano pluggar är i Kontakt (så jag har inte kunnat testa om problemen är knutna till det)

jag sökte runt lite & hittade det här på Native Instruments user forum:

http://www.native-in...ad.php?t=157562

OtterinWater[/color]' timestamp='1353846091' post='1429857']

Open an instrument that you're having this problem with. After it loads, click on the little wrench next to the name of the instrument near the top of the instrument's panel. This will open a light green box of controls. Click "Script Editor". to the right. This will open a grey control area. In the upper left, Click on Preset>Factory>Utilities>MIDI Monitor. The MIDI Monitor should open, which you can use to monitor MIDI data stream info. Press and release your sustain pedal, maybe a few times. You should see that it is send on control channel 64, and it should have a full reading depressed, and then go back to 0 when released. Now your sustain pedal should work with the instrument. Remember to save changes to instrument when you close, and it will hold the sustain control.

när jag följer detta.. så försvinner all anslagskänslighet helt, och varge är anslag är max gain

plus att det blir någon konstig chorus effekt på ljudet

och sustain pedalen fungerar inte bättre för det

så dessa råd hjälpte mig föga.. och de är de enda jag hittat

någon som har några tips på vad man kan göra?

det har funkat fint till i sommras någongång, har inte gjort några updateringar

för keybord eller kontakt

det kan ju vara pedalen som är keff.. men det verkar ju vara många med samma & liknande problem

som testat andra pedaler & inte löst problemen med det

/Larsson 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag rotade igenom källaren & hittade en gammal sustain pedal

den funkade bättre förutom att den var omvänd dvs sustain hela tiden & bormalt nerpressad

vilket förbryllade mig, tills jag kollade närmare på pedalen

och såg en switch som jag slog om och Voiá

nu funkar det fint

tack för eventuell input

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...