Jump to content
Sign in to follow this  
Knut

Sökes: producent till inspelning av rock/pop/indie-band (GBG)

Recommended Posts

Tjena!

Jag och mitt band börjar härmed leta efter en passande person som ska prodda vår kommande EP. Bandet är nystartat och jag är personligen inte mer än en medioker mixare/studiotekniker, men alla i bandet har spelat länge och mycket. Vi har en seriös budget, ett par lovande låtar och ambition. Vi spelar rockig pop i ett indie-skal, eller vad ni själva vill kalla det. Länkar ett par låtar här nedan, kolla gärna in oavsett du är intresserad av proddandet eller ej!

Om du vill lämna någon slags kritik, var gärna konstruktiv! Dissar sårar bara och i den här branschen behövs all pepp man kan få!

Tack på förhand /"Knut"

www.soundcloud.com/kaskelott

Annons

Jag kanske kan hjälpa till. Spana gärna in min studio Sound of wool, goda referenser finnes. Mig når ni enklast genom att skicka ett PM här på forumet, eller via mail jon (snabel) rinneby.se

mvh Jon

lyssna lite på it matters: tänker lite på U2 fast ändå eget, trummorna låter för mycket rum som 80-tals hårdrock tycker jag, refrängen känns lite rörig med alla ljud men en bättre mix eller annat arr kunde kanske fixa det.

andra låten påminner om smiths kanske sången som låter morresy. annars låter det snyggt och bra. trummorna låter förmycket rum/replokal, tror ett torrare tajtare ljud kunde funka bättre.

är ingen expert och detta var vad var jag tänkte under 1:a lyssningen så du vet. 🙂

Jag PM:ar dig Yllet!

Tack för kommentaren sixties, det hjälper! Ang trummorna har du flera poänger, ska absolut testa ett torrare sound. Refrängen på It matters tycker jag har potential, men som du säger blir det lite mycket som händer.

Har lagt upp en till låt sedan du lyssnade, kolla gärna in den och lämna en kommentar om du vill 🙂 Tycker nog själv att mixen är lite mer enhetlig på den produktionen.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By HoboRec
      Mjukvarumarknaden för elgitarrinspelning är stor, och helt ärligt väldigt bra. Men om du vill spela in med den där speciella rörtoppen du har hemma, eller i replokalen utan att störa omgivningen, hur gör du då? (In English at the bottom of the page).
      Det finns ju faktiskt ingen plugin som låter exakt som din favorit-förstärkare. Att spela in en 100w rörförstärkare hemma i lägenheten är inget alternativ för de flesta. Även om du bor i villa, så är det troligtvis inte den mest populära eftermiddagssysslan bland övriga familjemedlemmar. I veckans video experimenterar jag lite med hur du kan spela in den där förstärkaren utan att störa någon – den som du inte lyckats få till ljudet ifrån trots utbudet av plugins och ändlösa listor med Kemperprofiler. Utan att behöva använda högtalare eller mikrofoner. Dina grannar kommer nog också gilla detta.

ENGLISH
      Record your guitar amp without disturbing your neighbours
      The software market for electric guitar sound is huge, and honestly quite good. But what about that special tube amp you have at home or at your rehearsal space?
      There’s no plugin that sounds exactly like that. To record a 100w tube amp in your apartment might not be a very good alternative for most. Even if you live in a house it’s likely not the most popular afternoon activity among your family members. In this weeks video I’m experimenting with how you can record that amp. The one that you can’t seem to replicate with plugins and endless lists of Kemper profiles. This without having to use speaker cabs or microphones. Your neighbours will probably like this too.

Ulf Blomberg
      Producer & Audio engineer
      +46709184758 | www.hoborec.com
      Se alla HoboRec:s video-bloggar på Studio här
    • By L1mpTheP1mp
      Hej!
      Jag är en låtskrivare som har en låt som snart är färdig skriven, men jag är riktigt kass på mixdelen och att producera beats, söker därför lite hjälp från någon som är bättre på sånt.
      Det skulle ju vara så himla roligt om någon vill försöka sig på att få ordning på min låt, det kommer även fler låtar så ett längre samarbete är aktuellt och skulle vara askul!
      Jag har låt texterna inspelat i röstmemon på min lur, inspirationen kommer från olika håll, Det är svensk hiphop jag brinner för och jag måste erkänna att jag inte riktigt hittat mitt sound ännu så det kommer nog många olika slags låtar.
      Maila Linus.friis@gmail.com om du är intresserad eller om du undrar över något 🙂
      Demo på en låt jag håller på med just nu:
      https://soundcloud.com/linus-friis/bli-min/s-jwO3K
      Ha de bäst!

//Linus
    • By Leo Larsson_
      Hej! Jag har en liten teaser här på en låt som jag spelat in. Det är inte min låt, jag har gjort en cover på Lionel Richies låt "Stuck on You". Inspelningen är inte riktigt klar än men som sagt det är bara en teaser, ett smakprov. Vad tycker ni? Skriv gärna.
      Instrument arr. Per Hallén, https://www.studioador.com/
      Sång. Leo Larsson

Stuck On You Teaser.mp3
    • By HoboRec
      I Augusti förra året fick jag besök av japanska rock legenderna Electric Eel Shock. Jag hade tidigare kontaktat dem för att se om de var sugna på att komma förbi och ta en titt på studion om de hade vägarna förbi under sin europaturné. De svarade med ett bättre förslag, som var att boka ett par dagar för att spela in en ny singel.
      Jag passade självklart på att dokumentera så mycket jag han med under inspelningen, samt ställa lite frågor om deras instrument och annat relevant. Deras nya singel Red Devil är nu släppt så jag tänkte att det nog är hög tid att göra något av det här materialet.
      Electric Eel Shock firar 25 års jubileum i år och gör en ordentlig turné där de åter igen kommer till Sverige under våren. Har du tur kommer de spela någonstans i närheten av dig.

Ulf Blomberg
      Producer & Audio engineer
      +46709184758 | www.hoborec.com
      Se fler av HoboRec:s video-bloggar här
    • By GoldToazt
      Hej!
      Tänkte jag skulle göra ett försök här på forumet att hitta någon sångare. Som titeln lyder så söker jag en singer/songwriter. Samarbetet sker genom internet så egen inspelningsmöjlighet måste finnas. Vilket jag hoppas inte ska vara något problem. 
      Jag är själv producent och har producerat musik i ungefär 5 år. Jag producerar mestadels musik i genrerna klassisk progressive house (deadmau5/Kaskade) och Melodic House (Lane8/Anjunadeep) och ofta blir det en mix av båda två.
      Det är givetvis ett stort plus ifall du redan känner till genren men jag skulle beskriva sångstilen som väldigt clean utan att vara någon expert.
      Samarbetet kan ske på två olika, där jag antingen kan skicka en färdig låt som du spelar in vocals till eller ifall du redan har kompletta vocals så går det också utmärkt för mig att skapa en låt utifrån det. Vilken av de två alternativen som väljs är mest upp till dig. 
      Har säkert missat lite information men om ni är intresserad eller undrar något så är det bara höra av er 🙂
  • Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• mixakuten_ingang.jpgMIXAKUTEN
    Som medlem får du kostnadsfri hjälp med mixning eller mastring av din låt.
    Läs mer >

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.