Jump to content
Annons

Sökes: producent till inspelning av rock/pop/indie-band (GBG)


Knut

Recommended Posts

Tjena!

Jag och mitt band börjar härmed leta efter en passande person som ska prodda vår kommande EP. Bandet är nystartat och jag är personligen inte mer än en medioker mixare/studiotekniker, men alla i bandet har spelat länge och mycket. Vi har en seriös budget, ett par lovande låtar och ambition. Vi spelar rockig pop i ett indie-skal, eller vad ni själva vill kalla det. Länkar ett par låtar här nedan, kolla gärna in oavsett du är intresserad av proddandet eller ej!

Om du vill lämna någon slags kritik, var gärna konstruktiv! Dissar sårar bara och i den här branschen behövs all pepp man kan få!

Tack på förhand /"Knut"

www.soundcloud.com/kaskelott

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

lyssna lite på it matters: tänker lite på U2 fast ändå eget, trummorna låter för mycket rum som 80-tals hårdrock tycker jag, refrängen känns lite rörig med alla ljud men en bättre mix eller annat arr kunde kanske fixa det.

andra låten påminner om smiths kanske sången som låter morresy. annars låter det snyggt och bra. trummorna låter förmycket rum/replokal, tror ett torrare tajtare ljud kunde funka bättre.

är ingen expert och detta var vad var jag tänkte under 1:a lyssningen så du vet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag PM:ar dig Yllet!

Tack för kommentaren sixties, det hjälper! Ang trummorna har du flera poänger, ska absolut testa ett torrare sound. Refrängen på It matters tycker jag har potential, men som du säger blir det lite mycket som händer.

Har lagt upp en till låt sedan du lyssnade, kolla gärna in den och lämna en kommentar om du vill 🙂 Tycker nog själv att mixen är lite mer enhetlig på den produktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...