Jump to content
Annons

Syntarna i Studio One.


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • 2 månader senare...

Jag har för mig att gratisvarianten av Studio One innehåller synthen Prescence med ett antal medföljande förinställda ljud. I betalversionerna får man dock med massor fler av dessa ljud, samt även mycket mer av allt det andra. Har som dudaah inte använt dessa ljud så mycket, men min uppfattning är att ljuden och synthen Prescence låter helt ok ändå.

Enligt mig är det dock effekterna i Studio One som excellerar. De flesta är mycket bra tycker jag och jag använder framför allt compressorn och stereoverktyget ofta!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Syntharna i studio one är väll inte top, deras samplet heter precence och har vissa ljud som är ok.

Men om man har producer eller PRO så kan man tanka ner Nuklear one som PreSonus ordnat då den blir gratis för S1 användare (bara å installera allt sköter sig själv)

Som tidigare nämnts är pluggarna mycket bra och resurs snåla.

Deras room reverb är bland de mest flexibla jag använt.

Ampire XT är oxå sjukt bra, PreSonus har även anmanat impuls responsens för oss som lirar gura och har tre impuls platser för egna impulser ..

Om jag saknar något i Studio One så skulle det vara en transient shaper plugin.

Instrument bryr jag mig inte mycket om då jag har de tredje parts pluggar jag vill ha.

/Jesper

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Kanske är Mojito du testat? eller Presence? Tycker inte heller dom är nå höjdare.

I Pro versionen ingår det typ 14Gb ljudbanker Såväl GM-ljud, samplingar, trumpaket och några fler instrument. Tycker ändå inte syntarna är nå kul i Studio One. Effekterna varierar. EQn o kompressorn är riktigt bra, tycker jag. Chorus, flanger, reverb o sånt är sisådär.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...