Jump to content
Annons

bye bye Cakewalk.. ( Proaudio -- Sonar -- X1 ).. hello Studio One Pro


bophome (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

absolut är workflow en fråga om smak och tycke... Ableton som många gillar kan jag t.ex. inte alls jobba med eftersom workflowet i det inte passar mig...

du missuppfattar helt

jag menar inte om man gillar ett visst workflow eller inte - jag menar hur själva workflowet ÄR och hur det skiljer sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag säger att Studio One är stabilare en Cakewalk så säger jag det utifrån min egna erfarenhet! Lita på det eller skit i det... Varför ska jag bevisa det? Och hur? 😳

det var ju du som började tjafsa om bevis eller hur

Neosus, den 2012-11-22 - 02:24, sa:

 

Studio One är stabilare än Cakewalk!

 

Bevisa att jag har fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det har du rätt i! Jag har ju ingen erfarenhet att köra på din maskin... 😆

kom igen för fan

hur många maskiner förutom din egen har du egentligen erfarenhet av?

själv har jag ingen studiomaskin - men dom maskiner jag nyttjat genom åren har alla utom några få undantag varit oerhört stabila oavsett vilken programvara som använts just där

men din poäng verkar vara att studio one är stabilt i din dator och därför ett stabilare program än andra rent generellt?

Link to comment
Dela på andra sajter

bophome (oregistrerad)

Jaha ja. Där ser man.

Jag antecknar detta och går vidare i livet 🙂

???? för du anteckningar över post's på forum...... must be a busy life ... att mitt byte av mjukvara sedan 15 år tillbaka och mina synpunkter över detta irriterar så många att man t-o-m tog bort posten i Sonar tråden är fascinerande .... vad jag ville beskriva var bara hur det kan kännas när den dagen kommer då man tar steget..vad som gjorde att man ansåg att det var värt arbetet att konvertera allt man har i hemstudio pyssel sedan 89 och med Cakewalk från början i PC världen.... nån som kört Cakewalk Pro Audio 4.5??? jag har nu gjort om min skarpa install av Win 8 på min DAW med fokus på S1...måsta ha X1 så jag kan fortsätta livstidsarbetet med att konvertera all låtar..tack o lov att S1 är rätt lätt att göra det på--- synd att man inte kan låta bli att pilla ... 🙂 känns gött att kunna packa ner Presonus i resväskan ihop med Win8laptopen på Julafton o åka ner till frugan på Phillipinerna--tar med ESP eclipsen denna gång... blir lätt att ha kul under 6v 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

bophome (oregistrerad)

Slog ihop dina båda trådar då de inte skiljer sig innehållsmässigt och gör mest verkan i att diskutera här eftersom du bytt till Studio One.

.. samtidigt som det inte är tillåtet att posta fler trådar i samma ämne på flera ställen

Välkommen hit förresten 🙂

tack så mycket för välkomnandet..väldigt bra forum med mycket info 🙂 ahaa .. tyckte det var lite strange att posten försvann.. hehe...ville slänga lite bensin i Sonar tråden... när polare säger till mej att dom aldrig trodde jag skulle byta frånSonar så känns det relevant att berätta vad som föranledde detta....det har ju varit min primära hobby sedan 89 så jag tycker kanske att jag har rätt att ha åsikter.. 🙂 kul har det i alla fall varit att läsa hat mess från Sonar users.. kan ni fatta det ???? så nu är livet i hemstudion såååååå kul ... det är livsfarligt att importera gamla låtar i S1..borde vara förbjudet... 🙂 man kommer ju inte ur huset.. såå nu sätter jag för min del punkt...tänker inte posta mer i ämnet då det uppenbart gör vissa väldigt ledsna (arga).. men som sagt... S1 is da shit
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...