Jump to content
Annons

ok, jag har nu äntligen en låt...


Bramzer

Recommended Posts

Har länge använt musik som en slags rehab för själen. Mina tonårsambitioner har för länge sedan försvunnit men lite då och då gör jag ny egen musik för att min hjärna inte bara kan sluta hitta nya melodier eller nya rytmer. Gillar utmaningen i att skapa nåt och att fullgöra det.

Nu har jag helt plötsligt gjort en låt, förvånansvärt snabbt och som jag blivit fullkomligt förälskad i.

Det känns fruktansvärt patetiskt men jag kan inte sluta lyssna på låten om och om igen utan att tycka den blir dålig... tvärtom...

Därför blir det också extra utlämnande att låta andra lyssna på den och låta dem tycka utan att själv känna det som personliga påhopp om dessa tycker ... annorlunda.

Så nu sitter jag här. Det känns som jag har svaret på världshistoriens lösning i händerna ;-)

Hur gör jag....

Nu är det ju så att jag vet att jag är mer .. mindre än ... nybörjare på att producera... det vet jag.

Jag känner mig ibland som en fullkomlig loser i denna tid då alla ägnar tid att på att få fram specifika ljud och att skapa eget sound. Allt detta känns så otroligt nördigt (jag gillar nördar) och att kvalitet på komposition och arrangemang glöms bort... så jag vågar inte ens låta er proffs och semiproffs lyssna för rädslan att bli sågad.

Har ni någonsin suttit i samma sits och undrat om man vågar andra lyssna och tycka? 🙂

Vad gör man en kanonlåt som man inte avser att framföra själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tips. I allmänhet ...

Acceptera att låten kanske blir sågad. Den är troligtvis inte svaret på världshistorien men den kan bli ett steg på vägen. Tendensen att fastna och se små detaljer som livsavgörande är ganska typiskt. Det är inte heller särskilt avgörande att låta andra lyssna.

Det viktiga är att inte fastna, att lära sig att allting är ett steg på vägen och att inte låta kritik bli ett hinder på den vägen. Typ.

Ingen minns Adeles första låt. Varenda människa på jorden kan hennes 127:e. Komposition går alltid först ...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...