-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
By Victor Wolf
Jag är i behov utav ett bra bord som jag kan få plats med i min lägenhet. Jag har en ganska begränsad yta där jag kan ha det och iom att det kommer stå centralt i lägenheten så behöver det vara hyfsat stilrent.
Det jag ska få plats med på bordet är två monitorer, skärm, laptop, tangentbord & mus. Under bordet behöver det finnas en utdragbar skiva där jag ska ha min 88-tang.midi keyboard.
Måtten jag har att röra mig med som bordet behöver få plats inom är:
Bredd: 163cm, Djup: 83cm
Jag har än så länge endast hittat nedan två bord som är i den stil jag tänkt mig. Det första har en väldigt lång leveranstid och den andra har lite för djupt mått ☹️
https://www.glorious.de/glorious-sound-desk-pro-black / https://output.com/products/platform
Jag skulle vara extremt tacksam om ni har några tips på liknande bord som dessa eller om ni har några andra idéer ni kan dela med er utav! 🙂
-
By Magnus Stålhandske
Hej,
Jag har ett Nord Electro 3.
Jag har problem med volymskillnader i olika ljud beroende på vilken anläggning jag spelar på.
Om jag har ställt in ljuden för en bra balans i vår replokal och sedan kommer till gigg kan balansen mellan ljuden på t ex piano, Rhodes och B3
vara helt annorlunda än i replokalen. Jag får alltså alltid ställa om balansen mellan ljuden beroende på vilken rigg jag kopplar upp min keyboard emot.
Det verkar inte spela någon roll om jag kopplar via en stagebox eller direkt till mixerbord.
Har någon av er liknande problem och förslag på lösning? Ska man skaffa en compressor/limiter??
PS. Tar gärna emot förslag på bra volympedal också! Har provat en expressionpedal som var kass enligt mig. Är det bättre med
en separat volumpedal, typ Boss eller Ernie Ball? DS
-
By Sprunk
Hej! 🙂
Jag har kopplat in mitt keyboard in i Midi ingången på mitt ljudkort, men hör inget i Cubase när jag trycker ner en tangent. Har kopplad elgitarr i instrumentingången, och jag kan höra den inne i Cubase.
Jag ser tangenten lysa up i transport panelen men inget ljud, så Cubase har inget problem med att känna av keyboardet. Ska jag ändra något inne i Device Setup, eller hur gör man?
-
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-
Free
-