Jump to content
Annons

Bara ljud i ena luren vid inspelning


ATTK

Recommended Posts

Tja!

Jag är inte så hemma på det tekniska som ni kommer märka och jag skulle vara sjukt tacksam över hjälpsamma svar! Jag har precis köpt Logic pro och tänkte börja spela in men så körde jag fast vid det mest grundläggande i princip, att få ljud in. Jag får nämligen bara ljud i den högra "stapeln" på mixern i Logic om jag har tele-kabeln i INPUT R och bara i den vänstra när jag har kabeln i INPUT L.

Det känns som jag har vridit på varje ratt och tryckt på varje knapp men det vill inte fungera, men det känns som att det borde vara enkelt fixat.

Vad gör jag för fel?

Ljudkort: Tascam US-122L

Preamp: M-audio Audiobuddy

Mvh

Oscar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror nog på att du spelar in på ett stereospår när du bara har en mono-ljudkälla...

Skapa alltså ett monospår, så funkar det betydligt bättre. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes det har jag testat men fick samma resultat (jag testade nu för säkerhets skull också). För det är väl bara skapa ett nytt spår och välja MONO på format du menar så jag inte missförstår? Vad jag minns hade jag samma problem innan när jag använde Ableton live (med samma ljudkort och preamp), men jag minns inte hur jag löste det då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...