Jump to content
Sign in to follow this  
aROCKER

aROCKER_Drive in movie

Recommended Posts

Titel: aROCKER_Drive in movie

Av: aROCKER

Uppladdad: 27 Oct 2012

Kategori: Rock/Metal

En låt som Peter Criss har gjort till albumet "Destroyer"...hehehe...njae...såhär i efterhand så är den för mycket "snällboogie".

Fast tidiga KISS bjöd på en hel del av den varan.

Än idag så blir jag djupt besviken och inte bara förvånad utan chockad när "musiker" anser att Peters trummspel är mediokert!?

Sedan lägger sig pulsen på mina tinningar när samma personer refererar till plattor som "Destroyer" och Rock n roll over"...dom plattorna har inte svänget men vad dom har är innovation.

Hur många trummisar har kommit upp med liknande komp som Peter gör på plattan Rock n roll over!?

Inget alla reflekterar över...kanske dags.

Har därmed inte sagt att han är unik...många 70-tals trummisar levererade ett ganska okonventionelt trumspel.

En del moderna också, hehe //forum.studio.se/index.php/files/file/6333-grand-superplant-hurricane-jane/

Tack till

CS Bluesboy...klockrena DESTROYER-effekter...Harpsichord...visst fan är det det!? ;)

Burnie...Oj, jag får fan rysningar, äckligt likt Gene...och det var första gången som jag fick in basspår spelade med ackuratess, tryck, fest, knullning, attack, attityd...så enkelt att mixa då.

Trazan...ingen forummedlem men smått historisk...har gjort en vinyl med en av få svenska religiösa grupper i Sverigen...LIMIT

Grym KISS-gitarrist helt enkelt...och samma kille som jag gjorde "Blind frustration" med.

Klicka här för att ladda ner filen

Annons

gillar låten, tycker allt går fram bra i produktionen. Slår alla låtar på nya Kiss plattan ( 2 låtar kunde varit med på nån motorhead platta, tycker bara 1-2 låtar lät Kiss).

Funderade på om du har tid och lust att lägga trummor och göra om sången på min låt? gärna mixa också så kan den bli riktigt bra.

man borde skicka de flesta av låtarna i Kiss festivalen till Kiss så har de matrial till en bättre platta än de lyckats åstakomma själva på länge.

Det var skitkul att medverka på din låt, hojta till om behöver mer hjälp nån gång!!

He he...... "basspår spelade med ackuratess" det var roligt att höra, man tackar

ja, basen lät väldigt bra och gick fram bra i mixen.

Självklart så måste jag ju låna in dig nåt mera...glömde nämna att du körar också, grymt jobbat mannen, hoppas ditt "proggrocksinhopp" gick bra, du hade ju en del att stå i där ett tag.

Än idag så blir jag djupt besviken och inte bara förvånad utan chockad när "musiker" anser att Peters trummspel är mediokert!?

Håller med ovanstående talare.. Ringo Starr tillhör oxå den felbedömda och underskattade trummis kategorin..

*Drive in movie..

ligger i numera i min låtlista "Blandat Rock" Tack alla inblandade för den ;)