Jump to content
Annons

Martins presentation, vem är jag?


Martin

Recommended Posts

Annons

Som inläggsförfattare här på forumet har du alltid varit lite av en bisarr person, tycker jag. Men tack för din öppna story, och jag beklagar dina hinder och åkommor i livet.

Jag antar att du får göra det bästa av det. Du verkar trots allt ha lite vett bakom pannbenet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var positiv och gör ditt bästa så löser allt sig, det är ingen slogan utan det fungerar på riktigt. Försök att vara aktiv och träffa andra människor så mycket som du orkar. Lita på dig själv och din musik, du kommer och kunna glädja många, om du vill det. Lycka till och fånga dagen, varje dag!

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag har också ofta sett dina inlägg som förvirrade eller bara väldigt off-topic, men den här presentationen visar både vem du är och att du är bra på att skriva.

Tack för en underhållande läsning och lycka till i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en bakgrund som jag skulle önska att ingen råkade ut för, men det finns ändå en bra kärna inuti. Jag är glad att jag i viss mån har kunnat bidra till din musikaliska utveckling - speciellt när jag nu har läst din presentation och ser allt du har drabbats av.

Du har alltid varit trevlig i PM, men ibland har du en lite aggressiv och onödigt negativ ton i vissa av dina inlägg i forumet. Det är kanske lättare att förstå nu eftersom man vet att du har haft det väldigt jobbigt, men ändå något som du hade mått bättre av att försöka jobba bort.

Önskar dig verkligen all lycka framöver. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Innerst inne är jag en obotlig optimist som tror att alla kan ändra sig bara utrymme ges och att viljan finns.

Så jag önskar dig välkommen hit... tråkigt med din uppväxt däremot och som Claes säger så skulle jag inte ens önska min värsta fiende ett sånt liv. helt ärligt.

Får jag be dig offentligt att ändra titeln att inte innehålla 2 som jag ser det meningslösa ord skulle jag bli tacksam.

och ja, jag kommer fortfarande jaga dig om du fortsätter skriva saker som jag tycker strider mot forumreglerna..

...men inte idag. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter ju jobbigt och så, men det är fortfarande ingen ursäkt till att vräka ur sig vad som helst.

Hej. Nej självklart inte. Kan hålla med om att jag kanske gick lite hårt åt den där tjejen som registrerade sig här. Men jag tyckte hon var dryg, och självgod, och att inte kunna ta nån kritik för sin musik är inte friskt. Man måste kunna lyssna på allas åsikter, annars är man ute på hal is i sitt skapande. Men kanske inte skapar musik för alla, men man måste fortfarande kunna bemöta alla, och det tror jag är en viktig del i att skapa ett levande och bra forum. Jag upplevde henne som otroligt snorkig, och dryg. Däremot skulle jag kunnat sköta det lite snyggare, jag lärde mig något av den händelsen. Och den varningen är den enda av mina varningar jag står för. Jag blev egentligen irriterad på att alla slickade hennes fötter, det var kanske i ren protest jag skrev att hon borde skärpa sig, växa upp och inse att hon inte är ensam artist på jorden utan att finns flera som delar hennes drömmar, att man inte är ensam i skapandet. Men jag lärde mig något och jag ska aldrig göra om det på det sättet. Men kommer fortfarande vara frispråklig. Jag hoppas att hon mår bra idag, och att hon fortsätter göra musik utan att kräva att folk tycker om den.

Var positiv och gör ditt bästa så löser allt sig, det är ingen slogan utan det fungerar på riktigt. Försök att vara aktiv och träffa andra människor så mycket som du orkar. Lita på dig själv och din musik, du kommer och kunna glädja många, om du vill det. Lycka till och fånga dagen, varje dag!

Tack så mycket älskade vän. Jag kommer vara så positiv jag bara kan, jag är i grund och botten väldigt positiv. Det blir bara mycket ovanpå ibland... Det blir det för alla... Det gäller att vara aktiv som du säger och kämpa var dag. Dina ord värmer 🙂 Kom precis hem från ett möte med en musikförening där jag och min kompis Robin ska börja skapa lite smått i det som kommer bli ett band. Så saker händer verkligen nu. Tack och gör det bästa du kan också! 🙂

Jäklar, ja de var en presentation som hette duga! Välkommen är väl kanske fel ordval, men på återseende iaf 🙂

Hehe, ja, tänker att det är lika bra att spilla ut hjärtat på bordet. Vad finns det mer att förlora? Inte så mycket. Det är bara att köra 🙂 Ha det gott i Vintersnön... Vi hörs 🙂

Jag har också ofta sett dina inlägg som förvirrade eller bara väldigt off-topic, men den här presentationen visar både vem du är och att du är bra på att skriva.

Tack för en underhållande läsning och lycka till i framtiden.

Jo, jag är nog ganska svår att tolka, och skriver bara utifrån min egen värld, det är att handikapp för min del. Att lyckas göra sig förstådd kräver så mycket för alla, och kanske mer för en människa som levt så mycket i sin egen värld som jag gjort. Ska försöka vara tydligare i fortsättningen och skriva lite mer öppet som jag gjorde i denna presentation. Att skriva är kul, jag borde göra det mer. Stort lycka till man, och kör hårt 🙂

Bra skrivet. Dubbla rälsar, fy fan. Sånt fanns inte när jag var liten. Skönt att fler än jag är galna.

Tack Guitar N. Ja, är man inte galen, så kommer man garanterat bli det. Bäst är nog att vara galen i kontrollerad former, det är därför jag älskar musik. Det ger en ram för att ge allt man har, utan att filtrera det i några sociala koder, eller teoretiska mönster. Jag tror galenskap är en musiker viktigaste egenskap, man måste våga släppa ut allt, rädsla, tvivel, kärlek, minnen. Allt måste få finnas tror jag. Men sen måste man hitta en balans i det också, i alla fall om man satsar på att leva en längre tid... 😉 Gnid på på guran nu! 🙂 Själv blir det att lira mer gura efter flytten, och så fort jag får tillbaka lite energi. 🙂

Du har en bakgrund som jag skulle önska att ingen råkade ut för, men det finns ändå en bra kärna inuti. Jag är glad att jag i viss mån har kunnat bidra till din musikaliska utveckling - speciellt när jag nu har läst din presentation och ser allt du har drabbats av.

Du har alltid varit trevlig i PM, men ibland har du en lite aggressiv och onödigt negativ ton i vissa av dina inlägg i forumet. Det är kanske lättare att förstå nu eftersom man vet att du har haft det väldigt jobbigt, men ändå något som du hade mått bättre av att försöka jobba bort.

Önskar dig verkligen all lycka framöver.

Hej Claes. Ja, men dåliga bakgrunder gör ofta att man utvecklas väldigt fort, det är väl det enda som är bra med det. Vi har alla vårt egna gissel i livet. Det kan hända att jag har en lite hård attityd utåt, egentligen kan det nog handla om att jag kan vara rädd att andra trycker ned en. Precis som det varit hela mitt liv. Jag har aldrig fått vara fri, och det har alltid känts väldigt dåligt. Har utvecklats till en lite aggressiv och otrevlig ton som jag givetvis jobbar med. Jag ska som sagt försöka lugna ned mig och sansa mig och använda mer av huvudet än viljan/hjärtat när det gäller att diskutera. Men å andra sidan vill jag påpeka att jag inte är nöjd med hur samhället utvecklar sig, och jag ser det som en del av mig själv att vara en motkloss till den utveckling, och eftersom många är avtrubbade känns det som man måste ryta till för att folk ska förstå. Men jag förstår delvis nu också att det är i det finstilta, och subtila man faktiskt kan förändra, inte i armbrytartävlingar och orala slagsmål. Tack så hemskt mycket för ditt lycka till, känns tryggt att du finns och kontrolllyssna på framtida demos! En stark tillgång för forumet är du! Men glöm inte och spela på din bas

Jaha, den Martin. Efter alla dessa inlägg, välkommen.

Sadam. Tack. Kör bara kör mannen.

Innerst inne är jag en obotlig optimist som tror att alla kan ändra sig bara utrymme ges och att viljan finns.

Så jag önskar dig välkommen hit... tråkigt med din uppväxt däremot och som Claes säger så skulle jag inte ens önska min värsta fiende ett sånt liv. helt ärligt.

Får jag be dig offentligt att ändra titeln att inte innehålla 2 som jag ser det meningslösa ord skulle jag bli tacksam.

och ja, jag kommer fortfarande jaga dig om du fortsätter skriva saker som jag tycker strider mot forumreglerna..

...men inte idag.

Haha, jag är också optimist innerst inne, jag har läst att Universum ska implodera i slutet, att all vår kamp är onödig i slutändan. Men jag väljer att tro att det finns en chans att förändra för evigt, att man kan skapa saker som aldrig försvinner, och att kärlek, ljus och hopp alltid vinner över mörker, ondska och hat. Men cynikern i mej kan lätt ta över, vilket jag jobbar med. Jag vet att jag har förutsättningar att skapa musik, det har vi alla, man måste bara överkomma sina hinder och kämpa. Ibland känner man sig bara så naiv och dum, det är svårt att hitta en balans. Jag pendlar mellan glädje och sorg som ett pendulum. Man blir lack helt enkelt, och tröttnar på att försöka, siktar underifrån, och skippar naiva tankar om att saker kommer ordna sig tillslut, man skalar bort och tänker som en tvättäkta nihilist, men sen hoppas man ändå. Det är en skum process att leva, jag hoppas vi lyckas tillslut.

Jag har också editerat titeln nu, insåg att den var lite onödigt punkig. Punk ska ha en charm, annars förlorar den sin titel, det tror jag. Men ibland måste man också bara få skriva en låt som bajsar på hela skiten, det tror jag är viktigt.

Det känns tryggt och skönt att det finns nån som ge mig lite smisk om jag behöver det Men ta det lugnt med batongen

Link to comment
Dela på andra sajter

Dödsångest och depression är inte roligt (vet av egen erfarenhet) men försök inte skriva jävla två gånger i en och samma titel ;D

Det är fixat nu... 😉 Punka på! 🙂

Här kommer en bild på mig från i sommras, tänkte att det är alltid kul med att ansikte 🙂

cEDdb.jpg

rock on now!!!!!!!!!!!!!!!! :DDDDDDDD

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte se bilden. Vem är det på din avatar?

Hej, skrev om det i pressen! Det är Tommy Bolin, gitarrist som dog ung.

Har uppdaterat bilden nu, funkar nog nu.

Ja jäklar vilken presentation, och jag läste hela! Hörs!

Hörs...! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkade inte läsa exakt allt men jag säger iallafall Hej!! 😄

(Ska ta mig tid att läsa sedan. Intressant ändå. Kommer dröjja ett tag till innan jag skriver en ordentlig medlemspresentation trots mina år på detta forum)

Vänligen

Neosus

Trevligt, trevligt! Rock on Neo.

Påtal om Rockon.............. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Alzzztså Martin du åker jäklar i det på att skriva liiiiiite mera utvecklande om allt så man fattar läget, ett par rader fan det funkar inte 😄 .

😄 :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Alzzztså Martin du åker jäklar i det på att skriva liiiiiite mera utvecklande om allt så man fattar läget, ett par rader fan det funkar inte 😄 .

😄 :D

Burning Sven: Jag ska lägga det på mina axlar att bära skrivandets svärd. För Studio Forums fortsatta överlevnad, och för det andra för min egen. 🥰

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Wow...ja det kan man kalla presentation. 🙂

Beklagar alla hinder/åkommor och hoppas att framtiden bara blir ljus och bra.

Varför snåla med något man älskar?

Tack så mycket. Jag hoppas bluesen blir lidelsefull för oss... och mej... 🙂

Tack det samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Uppenbarligen har Martin inte någon större fanclub här på forumet, och jag vet inte heller vad han sagt eller gjort för att dra till sig detta hat, men av det jag läst av honom så verkar han vara en av de intressantare på detta forumet i alla fall.

Hans betraktelser från resorna i hans innersta mörker och hans slutsatser därav är onekligen lite smått fascinerande att läsa. Jag förstår inte allt och en del håller jag inte alls med om, men tråkigt blir det aldrig.

Dessutom, någonstans långt inne i smärtan, finns där en skrivartalang som jag hoppas att han förvaltar och utvecklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...