Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjena alla kunniga.

Det är såhär att min dator har börjat balla ur. För ett tag sen va det nämligen så att jag kunde sitta och mixa ett 50-spårs projekt utan några som helst problem med kanalerna fulla med pluggar.

Nu har min dator helt plötsligt börjat fjanta sig och visar meddelandet

"ASIO: System Overload. The audio engine was not able to process all required data in time (-10011)".

Detta trots att jag endast använder ett audiospår och lyssnar utan någon effekt 😆

börjar helt klart bli lite irriterande att inte ens kunna lyssna på sina gamla grejer och nya heller för den delen. Kan spela in max 90 sekunder i taget sen dyker meddelandet upp igen.

Någon som vet hur man kan förhindra detta?

Datorn jag har är en AMD XP1800+, 768 DDR, ESI Waveterminal 192L ljudkort samt 160 Gb hårddisk med mycket plats kvar på.

Är ytterst tacksam för alla svar.

/Micke

Annons
Posted
Jag gissade på det! 😛 Och jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Har knappt någon erfarenhet av Logic på pc. Sorry!

Okej men tack ändå 🙂

ska kanske köpa mac snart så då blir det väl andra bullar med Logic 7 🙂

fast det kostar ju med en ny mac 😆

Posted

Välkommen till MS Windows underbara värld.

Kolla upp så win inte fått för sig att skapa en irq-konflikt. En kompis råkade ut för samma sak och när han började felsöka låg plötsligt gfxkort och ljudkort på samma irq (vilket dom inte gjort innan).

Annars: in med Windows2000. Antar att du kör XP nu.

Posted

Kolla upp så win inte fått för sig att skapa en irq-konflikt. En kompis råkade ut för samma sak och när han började felsöka låg plötsligt gfxkort och ljudkort på samma irq (vilket dom inte gjort innan).

Jepp kör XP.

Men hur ska jga felsöka med IRQ-konflikterna? är inte så hajj på det.

Tack för svaret 😏

Posted

Jepp kör XP.

Men hur ska jga felsöka med IRQ-konflikterna? är inte så hajj på det.

Tack för svaret 😛

Det står i enhetshanteraren. Väljer du egenskaper för t ex ljudkort så står det där vilken IRQ det jobbar på. Har du samma nummer där som t ex grafikkortet så får du byta ljudkortets pciplats (fysiskt).