Jump to content
Annons

Kiss Festival röstnings tråden, avslutas 20okt kl.20.00


sixties

Recommended Posts

Annons

1. Låter mycket mer som Alice Cooper än KISS. Tänker på Under My Wheels från Killer-plattan. Bra låt, men fel festival 🙂

2. För mycket glamrock och för jazziga trummor för att det ska låta som KISS i min bok.

3. inne i allt kaos finns säkert en grym låt, men den kommer inte till sin rätt i den här versionen. Jobbigt ostämd och grötig ljudbild. Skulle säkert kosta ett par tusenlappar på ebay om det var en sjua med nåt obskyrt NWOBM-band från 83 😉

4. hanoi rocks möter stones. inte så mkt KISS här va? coolt sympathy for the devil-sväng.

5. även den här låter mer Alice Cooper än KISS. På tjack. Skulle med lite skitigare ljudbild kanske varit en hit i början på 00-talet eller när det nu var The Facer höll på.

6. låter mer som Teddybears STHLM på hostmedicin än KISS. Låter inte klar för fem öre.

7. lite stabilare trummor och den hade varit en tiopoängare! Men helt klart bäst av låtarna!

nu minns jag inte poängsättningssystemet så jag får återkomma än en gång.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här borde funka: http://www.stuffit.c...der-signup.html

Edit: Här finns en del olika: http://en.softonic.c...n-rar-files:mac

Laddade hem den övre. Men hur får jag in den i macken sen?

Jag klickar på "hemladdade filer", då kommer en båge med låtar mm plus den här grejen upp. Sen går det inte att göra nåt mer med klick, dubbelklick eller högerklick.

Dummast i världen - 55

Ladda hem programmet UnrarX. Det fungerar lite som Winrar, fast för mac.

Fattar inte hur man installerar nåt på Mac.

Körd - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Länge sen jag lyssnade/röstade i nån forumfestival. Nu tankade jag hem o lyssnade igenom två gånger. Kul. Kiss har - i min värld - alltid varit skräp, förutom Creatures-plattan som är utmärkt. Så var det sagt. En del bidrag här svänger ju på bra, och det gjorde aldrig originalet. Lite omdömen:

Låt 1: Eddie Meduza med hrr Simmons på sång. Låter tidsenligt. Fast vid 1.21 blir det för bra, såna thinlizzyharmisar fixade inte Kiss. Det här bidraget får poäng.

Låt 2: Låter likadant som låt 1 (och det är väl helt rätt), men inte riktigt samma feel i fraseringen. Ohhhoyeah.

Låt 3: Samma band igen. Lurigt. Vem glömde korrekturläsa titeln? Det måste ju vara "than". Plus för mjättiga trummor och det tredjevärsta rimmet på förbjudetlistan; Fire o higher. Tror bestämt det smugit sig in nåt allright-allnight oxå 🙂.

Låt 4: Känns liksom något mer primitivt. Gosig röst. Men vaffan, rocknrollhighlifeinthemornin'chochochochocho 😄 ... Bäst hittills.

Låt 5: Låter som Kiss utan vare sig Paul eller Gene på sång. Inget ont i det, kanske tvärtom. Snygga körer, som jag inte heller förknippar med Kiss. Bra gitarrsolo. Förnuftigt.

Låt 6: Låter som en tidig demo med något band. Kiss kanske, även om jag inte får så-här-kunde-dom-låtit-vibbar.

Låt 7: Tillbaks till raggarrocken." Maybe / shes the kinda babe / you' lookin for" ... Klockrent. Ärtigaste och bästa catchen. En hit. bäst i startfältet.

Så. Jag tror jag hittat min ettatvåatrea. Återkommer med poäng.

Tack för visat intresse och röstning.

Att aldrig KISS svängde och att du sedermera håller "Creatures of the night"-plattan som deras bästa börjar få mig att ana en del, hehe!

Raggarrock=KISS=hur dom lät, när vi som verkligen gillade och fattade det musikaliska i dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte hur man installerar nåt på Mac.

  • Gå till http://www.unrarx.com/
  • Klicka på ikonen med tre spiralblock för att starta nedladdningen
  • Den nedladdade zip-filen borde nu finnas i mappen Hämtade filer
  • Gå till den genom att klicka på finderikonen i Dock

post-1786-0-02790100-1349696221.png

  • Nu öppnas ett finderfönster (likt utförskaren i Windows)
  • Leta dig fram till mappen Hämtade filer
  • Dubbelklicka på den nyss nedladdade filen UnRarX...zip
  • Dra den uppackade programfilen till Program i vänsterkolumnen av finderfönstret

post-1786-0-12667000-1349696513.png

  • Du kan nu starta programmet UnRarX genom att dubbelklika på det i programmappen

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Gå till http://www.unrarx.com/
  • Klicka på ikonen med tre spiralblock för att starta nedladdningen
  • Den nedladdade zip-filen borde nu finnas i mappen Hämtade filer
  • Gå till den genom att klicka på finderikonen i Dock

post-1786-0-02790100-1349696221.png

  • Nu öppnas ett finderfönster (likt utförskaren i Windows)
  • Leta dig fram till mappen Hämtade filer
  • Dubbelklicka på den nyss nedladdade filen UnRarX...zip
  • Dra den uppackade programfilen till Program i vänsterkolumnen av finderfönstret

post-1786-0-12667000-1349696513.png

  • Du kan nu starta programmet UnRarX genom att dubbelklika på det i programmappen

Suveränt! Jag fick hem programmet, har spiralblocks-ikonen längst ner nu bredvid spotify....

SEn om jag klickar på de hemladdade Kisslåtarna så tror jag de packas upp, det öppnas en fyrkantig ruta med, tror jag, låtarna, det står OK längst ner, sen försvinner rutan. Men var tar låtarna vägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ärligt talat aldrig gillat KISS, men trummande svärsonen gör det desto mer, han går som på moln nu tack vare nya plattan som han tycker är det bästa de gjort på skitlänge, "förutom två låtar som är skitdåliga, de försöker sig på stilar de inte behärskar"... sa han. Jag lyssnade igenom alla låtarna och kunde inte alls avgöra vilka två låtar han menade var dåliga och i fel stil?

Hur som helst, tänkte att han skulle få rösta, han som växt upp med Gene Simmons.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt och ledig ska det vara att lyssna så röstar kanske många:

Hade en soundcloud skräpandes. Slängde in låtarna i en lista där för att kunna lyssna i mobilen smidigt. Bjuder på den.

http://soundcloud.co...ts/kissfestival

Skadar nog inte att ha den i första inlägget också Sixties.

Strålande...ja den borde Sixties damma in i trådhuvudet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt och ledig ska det vara att lyssna så röstar kanske många:

Hade en soundcloud skräpandes. Slängde in låtarna i en lista där för att kunna lyssna i mobilen smidigt. Bjuder på den.

http://soundcloud.co...ts/kissfestival

Skadar nog inte att ha den i första inlägget också Sixties.

Kanon, nu kan även jag lyssna! Vore det helt fel om KISS-fans utanför forumet också fick lyssna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Strålande...ja den borde Sixties damma in i trådhuvudet!

Då var de gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

01 Drive in movie - Lätt flört med deuce i början, påminner sen starkt om något annat. Förmodligen Alice Cooper som skrev ovan. Låter mer som ett hårdrockande boogieband från 70/71 än KISS egentligen, inte nödvändigtvis negativt menat.

02 Everybody says... - Juste rock and roll-låt, kan helt klart höra rätt influenser men det låter ändå inte så mycket tidiga KISS.

03 Hotter than fire - min första tanke "tunna gitarrer!", borde varit "tunga"... 😉 Påminner också om något annat band än KISS, vilket inte är så bra i sammanhanget.

04 RnR Anthem - Gillar gitarrliret på den här men jag tycker nog inte att den är så mycket anthem. Har hittils saknat den där "pang på"-energin som fanns på deras tidiga plattor och så även här.

05 Say my name - Jodå, här hör man ju ett o annat KISS-riff, som om Mr Stanley hade tänkt göra en hyllning till sitt eget band på soloalbumet från 78. 🙂

06 Take it - Låter mer Nationalteatern än KISS, grymt risigt gitarrljud!! Bara det vore värt ett par poäng i en annan festival än denna. Minst KISS av alla låtarna i mina öron.

07 Two wrongs - "Lider" lite av samma syndrom de flesta låtarna, inte så mycket KISS. Å andra sidan är det ju inte lätt att låta som ett annat band.

5 poäng: Say my name

4 poäng: Drive in movie

3 poäng: Everybody says...

2 poäng: RnR Anthem

1 poäng: Hotter than fire

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit! vad kul alla verkar ha haft.. 😄

Jag bugar och bockar.. och vill ödmjukt tacka alla inblandade i detta projekt..

Och detta skulle vara en Amatör tävling.. pyttsan..

Ni sitter här i forummet under pseudonymer och roliga påhittade namn..

När ni i själva verket ligger på topplistorna, har Rockbjörnar, och turnerar med eller är stora musiker/artister..

Nåväl! Jag har tagit till mig alla låtarna och de kommer att rulla ett bra tag i min spel lista framöver.. Tycker att de flesta har lyckats med uppgiften, jag är ett stort Kiss fan, och jag hör verkligen att alla läst på sin läxa, fraseringarna i sången, Ace gitarrena, bas kompen, och som trummis själv är det mycket kul att höra hur man verkligen fått till Criss fillsen..

MINA POÄNG:

5.POÄNG. 05.say_my_name

*Shit vilken bra sång.. Låten är KANON!

Låter som att Du/Ni spelat in på samma "orörda" mixerbord dagen efter Kiss spelade in "Rock And Roll Over" Men låten i sig känns så egen, den här måste släppas som singel eller säljas dyrt till vilket "upcomming" rockband som helst..

Hur mycket ska Du/Ni har för den? *Tips, "STIMMA" den här fort 😉

4.POÄNG. 01.Drive in movie

*Cool Party låt! Ace Frehley solot KANON! riffen, kören,virvlarna i slutet,basen,tamburin m,m.. allt känns som en ihopsatt trailer med fragment av samtliga låtar från de första kiss plattorna.. hörde jag inte lite Mr.Speed oxå.. även om alla musiker har läst sin kiss läxa så känns den lite plottrig "osorterad" men i en Kiss tävling så måste denna få höga poäng.

3.POÄNG. 07.two_wrongs

*Cool sång.. Luftigt Kiss sound.. snygga gitarrer, En mycket Bra låt! som jag kommer att lyssna fler gånger på 😉 Den här är precis vad Hellacopters skulle behöva för att ta sig tillbaka.. så "STIMMA" den snabbt.. 😉

2.POÄNG. 02.Everybody says she's lookin' good

*Välskriven låt, Känns mest eget av alla låtar,fast med en del Kiss influenser.. ett mycket behagligt tungt sound snygg sång, på nått sätt får jag moderna glamrock vibbar..Mycket Bra! skulle kunna dyka upp på radion. glöm inte bort att "STIMMA"

1.POÄNG. 04.Rock N Roll Anthem!

*Ace Frehley känsla direkt från start.. Bra sång,men saknar sedan ett tydligare komp, bas, trummor.. Det låter mer White Stripe än Kiss i mina öron.. nått gitarr pålägg för mycket kanske.. En Mycket Bra Låt som håller för många lyssningar..

den här låten har f**n nånting som sätter sig och är värd ett bättre öde än en Kiss tävling,

så bort med den i detta ändamålet stökiga Ace guran.. arra om med kanske piano.. och ett tydligt trumkomp.. "STIMMA,STIMMA,STIMMA" annars gör jag det 😉

Omnämnande: LÅT: 03.Hotter Then Fire

*Bra jobbat! tröttnade lite på gitarr soundet.. snyggt solo dock..

Omnämnande: LÅT: 06.Take It

*En Bra låt, men jag hittar varken Kiss influenser eller sound.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att man blir tvungen att ge sig själv poäng om alla bidrag ska få poäng så om man ger 5 4 3 2 1 så blir 2 bidrag utan.

Tycker man kan rösta på en låt man bidragit med nått på eftersom det är låten och mixen man röstar på.

Helt OK att rösta på en låt som man bara har bidragit på...annat om man har varit med och skapat den.

lägg till det i trådhuvudet om det inte är gjort, Sixties.

Tyvärr för få bidrag i min mening men väldigt fina grejer...Bra jobb av samtliga!

Link to comment
Dela på andra sajter

låt nr 5 skulle vart med på Monster, det hadde lyft plattan rejält

man skulle skicka låtarna till Kiss så har de lite matrial till nästa skiva.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...