Jump to content
Annons

Kiss Festival röstnings tråden, avslutas 20okt kl.20.00


sixties

Recommended Posts

Då var det dax för röstning i Kiss festivalen!

Temat (om ni missat festivaltråden) är alltså att göra en låt som ska låta som det Kiss gjorde fram till 1977.

aROCKER har gjort ett omslag (finns i rar filen med låtarna) och efter festivalen kommer låtarna att mastras och finnas tillgängliga för nedladdning så istället för göra nån besviken med Kiss nya platta så har ni en bra julklapp fixad redan i oktober!

http://www.delafil.s...e1e64dd46e569c1

Lyssna några ggr, och sedan ger ni era poäng till era favoriter:

5,4,3,2,1 poäng

Skriv gärna komentarer till så många ni orkar för det är alltid kul att få lite respons på sin låt .

låtarna och nr.

1.Drive in movie

2.Everybody says shes looking good

3.Hotter then fire

4.Rock N Roll Anthem

5. Say my name

6.Take It

7.Two Wrongs

NYTT!:

här finns låtarna på soundcloud att lyssna på också:

http://soundcloud.co...ts/kissfestival

Röstningen avslutas Lördag 20 oktober kl.20.00 och givetvis röstar man inte på sitt eget bidrag.Men helt OK att rösta på en låt som man bara har bidragit på ...annat om man har varit med och skapat den.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan inte öppna rar i telefonen, det där med soundcloud lät bra:)

Ang röstning, ska man ge poäng till alla kan man ju inte låta bli att ge p till sin egen...

Får man ge röster till bidrag man medverkar på?

Kanske räcker att ge p till 4-5 ab bidragen tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang röstning, ska man ge poäng till alla kan man ju inte låta bli att ge p till sin egen...

Precis. Kanske 7, 5, 4, 3, 2, 1, 0? (Där nollan då förstås blir sin egna låt)

Får man ge röster till bidrag man medverkar på?

Samma fråga här. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att man blir tvungen att ge sig själv poäng om alla bidrag ska få poäng så om man ger 5 4 3 2 1 så blir 2 bidrag utan.

Tycker man kan rösta på en låt man bidragit med nått på eftersom det är låten och mixen man röstar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att man blir tvungen att ge sig själv poäng om alla bidrag ska få poäng så om man ger 5 4 3 2 1 så blir 2 bidrag utan.

Tycker man kan rösta på en låt man bidragit med nått på eftersom det är låten och mixen man röstar på.

Låter ok, ändrar du i förstainlägget också innan någon hinner rösta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Länge sen jag lyssnade/röstade i nån forumfestival. Nu tankade jag hem o lyssnade igenom två gånger. Kul. Kiss har - i min värld - alltid varit skräp, förutom Creatures-plattan som är utmärkt. Så var det sagt. En del bidrag här svänger ju på bra, och det gjorde aldrig originalet. Lite omdömen:

Låt 1: Eddie Meduza med hrr Simmons på sång. Låter tidsenligt. Fast vid 1.21 blir det för bra, såna thinlizzyharmisar fixade inte Kiss. Det här bidraget får poäng.

Låt 2: Låter likadant som låt 1 (och det är väl helt rätt), men inte riktigt samma feel i fraseringen. Ohhhoyeah.

Låt 3: Samma band igen. Lurigt. Vem glömde korrekturläsa titeln? Det måste ju vara "than". Plus för mjättiga trummor och det tredjevärsta rimmet på förbjudetlistan; Fire o higher. Tror bestämt det smugit sig in nåt allright-allnight oxå🙂.

Låt 4: Känns liksom något mer primitivt. Gosig röst. Men vaffan, rocknrollhighlifeinthemornin'chochochochocho 😄 ... Bäst hittills.

Låt 5: Låter som Kiss utan vare sig Paul eller Gene på sång. Inget ont i det, kanske tvärtom. Snygga körer, som jag inte heller förknippar med Kiss. Bra gitarrsolo. Förnuftigt.

Låt 6: Låter som en tidig demo med något band. Kiss kanske, även om jag inte får så-här-kunde-dom-låtit-vibbar.

Låt 7: Tillbaks till raggarrocken." Maybe / shes the kinda babe / you' lookin for" ... Klockrent. Ärtigaste och bästa catchen. En hit. bäst i startfältet.

Så. Jag tror jag hittat min ettatvåatrea. Återkommer med poäng.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

har väl lyssnat igenom låtarna 7-8 gånger och det är så mycket bra att jag inte kunnat rang ordna låtarna ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbelklicka på .rar-filen så packas den upp, Nilsson. 😉

Händer inte ett skit. Det finns ju två rar-filer, den ena med en 1 tillagd, inget händer.

Nån sekund dök det upp en skylt som sa att det inte finns nåt program som kan öppna rar, sök i App Store, eller nåt sånt. Vad ska man ha för program i Mac?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra kvalité på låtarna...men visst sjunger studiofestival på sista versen.

Kan man inte få mera drag kring ett sådant här stort band och detta tema så ser det tämligen kärvt ut framöver.

Lyssna och rösta på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om någon festival tidigare på studioforum jag lyssnat på haft så är jämn och hög nivå på bidragen. Bra jobbat allihop!

1. Känns som något Simmons skulle kunna ha kokat ihop till Rock'n'roll over eller något. 🙂 Lite tung i gumpen med djup botten på kicken. Inget fel i sig men tar fokus från rock'n'rollen i gitarrerna. Bra sjunget.

2. Bra låt. Fina gitarrslingor mot slutet. Och bra bakgrundssång. Gitarrerna känns dock lite för krämiga i mellanregistret. Och trummorna lite väl stussiga.

3. Skönt stutterliknande riff. Programmerade trummor tar ned upplevelsen något. Mixen saknar lägre mellanregister och känns lite stickig i det övre registret.

4. Sköna licks. Härligt med mycket perkussion. Får känslan att det är en gitarrist som står bakom bidraget. 😉 Som en korsning mellan Kiss och Stones från tidigt 70-tal.

5. Programmerade trummor funkar bättre här. Rätt middighet på gitarrerna. Jag gissar på JCM-programmet på Simulanalog guitar suite. 😉 Bra sångprod.

6. Hör inget jag associerar med Kiss i den här låten. Sången är starkt mixad. Jag saknar riktiga gitarrer och ett övertygande trumkomp.

7. Boogie! Och Gene Simmons på sång. 🙂 Det svänger riktigt bra. Hade den här låten legat på b-sidan på Dressed to kill hade jag tyvärr spolat förbi den när det egav sig. Men det säger mer om mitt tolvåriga jag än låten. Mitt äldre jag håller den istället som favorit.

Så här är mina poäng.

5 p till bidrag nummer sju.

4 p till bidrag nummer ett.

3 p till bidrag nummer två.

2 p till bidrag nummer fem.

1 p till bidrag nummer fyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller absolut med Joachime om att startfältet var oerhört jämnt.

Mina poäng fördelar jag såhär:

1 poäng - 03 Hotter Then Fire

2 poäng - 01 Drive In Movie

3 poäng - 05 Say My Name

4 poäng - 07 Two Wrongs

5 poäng - 02 Everybody says she's lokking good

(Ursäkta mina bristande Kiss-kunskaper, jag kan ha röstat helt fel...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...