Jump to content
Annons

Whats up, world!


Ripoff

Recommended Posts

Angenämnt.

Har lurkat till och från på Studio sedan 2007 och tänkte äntligen bli mer involverad i postandet!

Detta är mitt anonyma elektroniska musikprojekt Spy Royal. Jag ämnar att hålla mig identitetslös i framtiden så om vi får personlig kontakt i framtiden uppskattar jag om du håller mina personuppgifter hemliga. Detta för att det endast ska handla om musiken och inget annat.

Har nyligen kommit hem från utlandsresor så är nu full av inspiration och kreativiteten ligger på topp, känner därför att det är dags att ge sig ut i detta fina musikfellowship och bidra.

Är väl här för att dels få kritik och synpunkter på mina egna produktioner samt om ni vill ha synpunkter på era, improva lite mixteknik och kvalitet men är VÄLDIGT intresserad av era kreativa processer, inspirationer och ljud designer.

En perfekt låt för mig är favoritlåten som man lyssnat på i flera år menfortfarande hittar nya småljud och ambienser i bakgrunden som gör den intressant och ny. Detta är något jag strävar efter i mina produktioner i framtiden.

Min studio bygger på genomtänkta köp för en tight budget.

Arbetar i Ableton Live & Reason med ett par Genelec 6040's och en Novation Launchpad & M-Audio Oxygen som kontrollenheter.

I software väg använder jag mest Native Instruments FM8 och Massive, Sylenth 1, Superior Drummer 2.0.

Har även en Line 6 Pod x3 och en LTD Viper 400 som implementeras lite då och då.

Ser fram emot att hänga med er och några graders höjning på inlärningskurvan!

Btw

Vann nyligen min första remixtävling så har fått upp första låten på Spotify, iTunes, Beatport etc.

Toju Kae - Lines (Spy Royal Remix)

Kontakta mig gärna om ni har några frågor eller synpunkter på min musik. Eller varför inte lite collabs

See you around =)

Redigerat av Ripoff
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...