Jump to content
Annons

Duktig basist som orkar lägga bas? =)


Bass

Recommended Posts

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Öka volymen på den så blir det bra, tror kanske att det mer är baskaggen som ska anpassas lite efter bas guran och att volymen på trumlopen måste meckas så den passar om nåt ska fixas överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack =)

Jo haha det finns mycket att fixa på den! Spelade in det lite snabbt nu som första låt efter ett lååååångt break, och drog ut det direkt från projektet. Så det är inte mixat eller nåt.

Fortfarande skiss, men det stora problemet är ju som sagt trummorna och basen...

Brukar fastna inspirationsmässigt pgr av att jag har så jäkla svårt att få till trummor så jag vågar knappt gå in på det och rota så jag inte tappar suget direkt haha

Så hittar jag en basist (och trummis kanske) så lägger jag mer tid och sen sång ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnygg låt, härlig känsla på nåt vis. Befriande med instrumental musik, behövs nån sång alls? Låt gitarren tala i stället! Vad har du för gitarr, gitarrljud mm? Låter ju kanon...

Trumkompet (mest kaggen) känns lite struttigt, ta nåt rakare i stället så blir det lättare att spela bas till det sen och få ihop det med resten av låten.

Men helt klart blir det roligare om nån mer är med o spelar, även om en annan basist spelar ganska lika, så lyfter en annan persons närvaro hela grejen. Är man helt ensam är det nåt obestämt som fattas. Måste lyssna fler ggr!

Edit: Basljudet i sig är ju gött det med, hörs bäst precis i introt. Vad har du för basprylar? Lite reverb på bassen?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja alla! kul att ni gillar det 🙂

Nilsson, kör en strata Highway One 07 och guitarrig 5. Basen va någon Halion bas bara. Är urusel på att ratta gitarrljud men det blev hyffsat där!

Svårt att låta bli sång då jag är sångare i grunden 🙂

Sleep!! va kul 🙂 kan du maila mig på bassel.el(snabel)gmail.com så fixar jag en baslös verre till dig. Skiiitroligt!!

Ingen trummis som är sugen också? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

http://bassel.se/music/newmusic/Bassel_NowshesGone120930.mp3

Jobbat lite på trummorna och mixen nu. Hur låter det, bättre, sämre?

Är Soundclouden borta???

Var inne där nyss och det var nåt skumt, sidorna kommer upp som vanligt, men jag kunde lyssna på en låt i 15 sekunder sen stannade musiken, sen gick det inte att få igång nån soundcloudlåt, testade med länkar till olika sidor. Det här har hänt nån gång förut sen vi skaffade I-Mac, är det nån spelare som borde uppdateras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej om det är refrängen eller vad det nu är men trummorna tycker jag borde vara typ ride eller allafall stängd för det passar inte riktigt in tycker jag annars bra sen kanske endast trummor som intro utan bas. Prova lite varianter. Låter bra för övrigt tycker jag.

Tjenare! Har ändrat det, finns en till verre.. eller ett par vid det här lagret =D

Tidigare var det stäng hihat, nu öppen, men det kanske va det du inte gillade?

http://soundcloud.co...nowshesgone-v-2

Redigerat av Bass
Link to comment
Dela på andra sajter

Från tid: 1:08 skulle ja tycka det vore bättre om trummorna kör på riden fram tills ca 1:35. Blir lite mer levande på nåt sätt med lite variation. Sen en anna sak ja tänkte på som kanske inte e så störande men nåt jag allafall la märke till är att bastrumman försvinner när den iblend kommer på samma slag som en ton från basen, alltså när båda träffar samtidigt. Kanske inget som stör eller så bara nåt jag tänkte på. Kanske kan göra lite annorlunda eq vad vet jag. Annars tycker ja inte jag har nåt annat att tillägga förrutom att man saknar sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. Starkt jobbat. Sången är lite svag, den kan gärna dras upp i mixen.

Kanske att det blir lite grötigt när instrument/sång kör melodin samtidigt, i alla fall så mycket. Kanske dra ned instrumentet något eller spela mindre.

Hur som helst, snygg låt, bra sjunget, bra spelat. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...