Jump to content
Sign in to follow this  
magnus83

Dark Belief - Börjar jag hitta tillbaka till mig själv igen?

Recommended Posts

Titel: Dark Belef - Börjar jag hitta tillbaka till mig själv igen?

Av: magnus83

Uppladdad: 29 Sep 2012

Kategori: Rock/Metal

När jag gör låtar så blir det så lätt att jag kommer ifrån min genre så att säga. Men börjar jag komma tillbaka till "min" stil så att säga nu?

Fan va lurigt det ska va att göra musik! Det blir aldrig riktigt som man vill. Men men, så är det väll för dom flesta antar jag.

Här är i alla fall länken till låten på min soundcloud:

[soundcloud]http://soundcloud.co...ard/dark-belief[/soundcloud]

Håll tillgodo kära vänner :)

Klicka här för att ladda ner filen

Edited by magnus83

Annons

Det låter som att du är bättre än de flesta på det du gör. Lyssnar i datorn utan lurar, men fy fan, det där var det drag i. Och dessutom en riktigt otäck skräckkänsla över alltihop. Man har ju hört några growla, och det har mest blivit som nån sorts komisk parodi.

Vilka fasansfulla riff! Vrålskickligt! Och det händer olika grejer hela tiden.

Det där var det bästa i den stilen jag hört här.

Vad kallas den här genrén?

Jag ska testa att länka till den på min Facebook, det är många av FB-polarna i Söderhamn som sysslar med growl och stenhård metal. Det här borde inspirera dem att ösa på ännu värre.

http://soundcloud.com/nestergaard/dark-belief

Man tackar :) Hmm, ja du. Vad kallas det. Vet inte riktigt. Jag brukar väll kalla det black/death metal.

Men jag är inte säker :)

Fan va schysst (jyst, chyst, skysst. Fan hur stavas det?)

Tackar :)

Såg du kommentarerna? De var impade där med. Du är ju utan tvekan en av de bättre låtskrivarna som finns. Det går säkert att göra en cover på din låt, men att komponera alla de där udda harmonierna och arra det så mäktigt, det skulle inte ens Tony Iommie klara. Du borde bli stenrik!

Tungt riff! Låter mycket bra.. välspelat och arrat..

min första lyssning ibland dina låtar och som gör att jag vill lyssna vidare på det du gjort ;)

Fan va roligt att höra!! :)

Är du sugen på mer så har jag ett gäng låtar på min soundcloud.

Här är adressen:

soundcloud.com/nestergaard

Hej,

lyssnar inte så ofta på den här genren, men det händer då och då.

Det låter helt enkelt riktigt bra. Det jag gillar allra mest är kontrasten mellan de lite mer "finstämda", sorgsna gitarrslingorna och de mer hårt riffande. Sången är precis lagom raspigt morrande.

Hade jag köpt en skiva som lät så här hade jag fått bra valuta för pengarna!

Mvh Henrik

Hej,

lyssnar inte så ofta på den här genren, men det händer då och då.

Det låter helt enkelt riktigt bra. Det jag gillar allra mest är kontrasten mellan de lite mer "finstämda", sorgsna gitarrslingorna och de mer hårt riffande. Sången är precis lagom raspigt morrande.

Hade jag köpt en skiva som lät så här hade jag fått bra valuta för pengarna!

Mvh Henrik

Man tackar och bockar :)

Sjukt bra ljud. Detta bevisar ju att det går fint att göra musik hemma som har riktigt bra kvalitet.

Låten har mågna sköna riff som sitter ihop riktigt bra.

Törs man fråga hur mycket totaltiden är på ett sådant här bra verk, från det du hade text och riff klra tills det lät såhär ?

Tack så mycket :) Det värmer mitt onda metalhjärta ;)

Det tar faktiskt inte så lång tid. Denna gjorde jag på en 7-8 timmar allt som allt.

Jag hittar på riff allteftersom jag spelar in så att säga.

Och mixen är ett färdigt preset som jag använder mig av på alla mina låtar. På ett ungefär i alla fall.

Men det presetet tog sin lilla tid att mixa fram. Mycket trial and error så att säga.

TJo,

Diggar growlet som fan. Riktigt bra. Med det tonspråket så tänkerjag givetvis på DimmuBorgir men som sagt stort + på growlet. Prodden i sig låter väll som en ok demo och Trummprogrammeringen är väll inte den bästa men tänker man att det är en demo så duger det ju absolut. Du borde försöka hitta något band där du kan growla för det var brutalt som fan!!!

Rocka på!!!

Vad skulle jag kunna göra rent produktions mässigt för att få det bättre? Känner att jag sitter fast och inte kommer någon vart.

Kul att du gillade growlet :)

Håller på nu faktiskt och försöker sätta ihop ett band. Men det går fan trögt. Men man ska inte ge upp...