Jump to content
Annons

Vad är det som är fel på min gitarr? (ljudexempel)


supreme

Recommended Posts

Jag har en Taylor 110e som är knappt ett år gammal. Spelade på den igår. Nu idag så började jag höra ett missljud komma från den och undrar vad det kan bero på.

Tog en video i photobooth för att visa problemet. Oljudet verkar komma ifrån strängarna som går mellan halsen och huvet på gitarren......

Missljudet försvinner när jag lägger fingret på strängarna. Men blir värre när jag sätter klämman på.

någon som haft nåt liknande problem och som vet hur man kan fixa det kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=i5G0SqcIKjI&feature=youtu.be

Mvh

Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

svårt att säga. är halsen rak? viktigt är också att du får bra med tryck vid stämskruvarna. vissa som strängar om rickenbacker basar gör misstag där då man inte får när strängen tillräckligt mycket och i flera fall börjar skorra.

nu går inte detta att se på din film men du kan ha någon form av bananshape på halsen och måste justera via dragstång. om du inte gjort sånt tidigare så bör du inte göra det själv. så kolla att halsen är rak. det gör du bäst genom att ta sikte från stallet och kollar mot huvudet samt tvärtom. dvs huvud mot stall.

oftast handlar det om rätt minimala justeringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...