Jump to content
Annons

Blivande hemstudioägare?


rockoholic

Recommended Posts

Hej på er! Min sambo vill skapa en studio hemma i lägenheten där hon kan spela in sång och musik. Hon lämnade gladeligen över den tekniska biten till mig då jag är den tekniktokige av oss två. Jag har hyfsad kunskap när det kommer till vad man ska ha för att lyssna på musik, men när det kommer till inspelning vet jag inte mycket mer än att man kan använda garageband i iMacen för det ändamålet 😛

Jag såg att idg hade några intressanta pdfer (Hemstudio) men vet inte hur aktuella de egentligen är då det säkerligen har hänt en del på 3 år?

Jag kommer säkert ha hundra frågor varav 97 korkade att ställa här och hoppas att jag blir vänligt bemött ändå 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen.

Ett hett tips är att kanske inte gå till musikaffären och handla "den kompletta studion" på en gång. Du få en bra början med ett litet tvåkanaligt ljudkort, Garageband och ett par ok studiolurar... ja, och en-två mikrofoner också...

Börja enkelt, se till att få ljud in i programmet, gör några provinspelningar och lek runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen.

Ett hett tips är att kanske inte gå till musikaffären och handla "den kompletta studion" på en gång. Du få en bra början med ett litet tvåkanaligt ljudkort, Garageband och ett par ok studiolurar... ja, och en-två mikrofoner också...

Börja enkelt, se till att få ljud in i programmet, gör några provinspelningar och lek runt.

Hej rockoholisten! Hemstudio tidningen är bra och ja den funkar fortfarande för den är inte så tidskänslig.

Och jag har ställt många fler än 97 dumma frågor genom åren så det e luuuugnt. 😎

Tack för svaren! Jag tror jag vet på ett ungefär vad för sorts prylar som behövs. VIlket märke/modell man sedan behöver är däremot en gåta 🙂

Men man kanske borde införskaffa de där tidningarna och läsa igenom för att få lite inputs 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...