Jump to content
Sign in to follow this  
Miklo

Klassisk house + Dubstep Är detta en bra Idé?

Recommended Posts

Jag hade en idé att göra en låt med lite dubstepgrejer i för det är ju populärt just nu och jag får ganska mycket kritik att jag inte gör låtar som låter speciellt så jag provar lite grejer. Det här håller jag på med just nu:

http://soundcloud.co...wl-original-mix

Är det värt att jobba vidare med?

Tech-House+ dubstep kanske det ska va...

Peace!

Edited by Miklo

Annons

Jepp! Jobba vidare på det där!

Jag gillar det som fan. Svängde jättrebra, ser fram emot att höra hela. Enda jag tänkte på var att Wah-Wah-ljudet kanske skulle runda av lite i diskanten när kicken inte är med.

Jag gillar det som fan. Svängde jättrebra, ser fram emot att höra hela. Enda jag tänkte på var att Wah-Wah-ljudet kanske skulle runda av lite i diskanten när kicken inte är med.

Tack, yes det ska jag fixa, den är varken mixad eller mastrad än, bara ett utkast! Verkar som att jag kör vidare på den här om ett par dagar när jag har tid! Kul att ni gillar!

Börjar man med en låt så slänger man den aldrig. Är det något man inte gillar så byter man det. Vilket i sin tur kan leda till att man slänger hela låten, men då har man gjort det av andra skäl. Eller exakt samma skäl.

Börjar man med en låt så slänger man den aldrig. Är det något man inte gillar så byter man det. Vilket i sin tur kan leda till att man slänger hela låten, men då har man gjort det av andra skäl. Eller exakt samma skäl.

Jag håller med, jag slänger aldrig projekt, har säkert 3-400 påbörjade projekt som jag tröttnat på, det blir mer sällan jag lägger projekt på högen, man blir bättre på att märka tidigt vad som funkar och inte funkar men ibland behöver man någon input utifrån och då är ju forum perfekt! Jag försöker själv ge så mycket feedback jag hinner!

Edited by Miklo

Hörde en en låt i helgen som jag tänkte att jag kunde sampla ifrån, så jag skissade upp den och jag undrar samma här, är det nåt att bygga vidare på?

http://soundcloud.co...o-church-in-the

Har börjat bli lite complextro inspirerad och försöker slänga in lite sånt i mina tech-house låtar nu, typ uppchoppade samplingar, försöker göra låtarna lite mer minnesvärda

Edited by Miklo