Jump to content
Annons

Hjälp mig sänka priset!

Recommended Posts

Guest JaffaMandarinen
Posted

Tänkte köpa en enkel musikdator till mig och pojken.

Kan någon hjälpa mig att sänka det här slutpriset med

några andra alternativ?

Jag kanske inte behöver "allt" jag valt

eller (ännu värre) måste lägga till.

Har hört att man också behöver en mixer för att slippa

latency. Finns det någon billig?

AMD Athlon Barton XP 2500 + 1,83 GHz 745:-

EpoxEP-8RDA+Pro 605:-

M-Audio Audiophile 24/96 1050:-

120GB Seagate SATA 8MB Cache 700:-

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB 900:-

ZALMAN CNPS 7000-B ALCU 295:-

Samsung 710V Silver 2200:-

Standard 1 GB DDR PC3200 1129:-

TerraTec Keyboard MIDI Smart M/Software 549:-

Jag vill inte ta ett sämre grafikkort för att min son ska

kunna spela ibland, men jag kan tänka mig att byta

till ett billigare om prestandan inte försämras nämnvärt.

Mvh

/JaffaMandarinen

Annons
Posted (edited)

Är "samsung 710V silver" skärmen? Du kan nog få en CRT-skärm billigare, om du nu är ute efter lägsta pris.

I vilket fall så verkar det saknas en låda (med nätaggregat) att stoppa allting i. Samt tangentbord och mus.

Angående mixer så har det att göra med vad du vill kunna spela in. Ska du bara spela in från ditt keyboard så behövs ingen mixer. Om det räcker att kunna spela in en kanal så funkar t ex Behringer UB802. Vill du kunna spela in mer än en kanal samtidigt (om du t ex vill sjunga i en mikrofon och spela gitarr in i en annan samtidigt) så tror jag den är rätt osmidig.

Audiophile har inget hörlursuttag så om du inte har det på vad du nu kopplar audiophilen till inte har det, så kan det vara en anledning till att du behöver skaffa en mixer.

// David

Edited by Diwic
Posted

har själv en barton 3000+ med betydligt sämre fläkt..har t o m klockat upp prosessorn lite utan problem. så där kan du ju spara in lite..fast en fläkt e ju inte så dyr..

såg att du tänkte köpa ett audiophile 24/96, har själv ett likadant. gillar det, men var länge på kollisionskurs med det fram till jag insåg att amd-processor - norton AV - och det ljudkortet är en dålig kombination. (ett litet tips bara) så fixa ett annat antivirusprogram.