Jump to content
Annons

Två frågor om IRig


valfard

Recommended Posts

Hej, har laddat ner två appar till IRig, den ena är "orginal" tror jag och heter bara Amplitube Free medan den andra heter Fender Amplitube. Jag undrar om man kan använda effekterna, "FX:s" så att säga, som man laddar ner till "orginalet", Ampliube free, på Fender Amplitube, och vice versa? Gillar fenderförstärkaren bättre men gillar effekterna till den andra appen bättre än Fenders.

Sedan undrar jag om man måste ladda ner mixning/mastring-delen till båda apparna för sig, dvs 2 gånger? Eller kan jag ladda ner den på Amplitube free och även använda den på Fender Amplitube?

Tacksam för svar.

VH

C

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då bryter jag in med en fråga!

iRig + iPhone 4S brusar och knastrar nå´t fruktansvärt för mej?!.... Testade att ladda ner Amplitube på dotterns iPod Touch 4 och det var mycket renare ljud fick jag för mej.

Någon mer som har haft problem med knaster och brus?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då bryter jag in med en fråga!

iRig + iPhone 4S brusar och knastrar nå´t fruktansvärt för mej?!.... Testade att ladda ner Amplitube på dotterns iPod Touch 4 och det var mycket renare ljud fick jag för mej.

Någon mer som har haft problem med knaster och brus?

Näpp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att få ut ljudet från irig i iphonen via bluetooth till Bluetothhögtalare?,,eller måste det gå via kabel från Headphones?

/C

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått för mig att man kan antingen köpa det som två appar eller köpa fender inom original-Amplitube appen.

Jag har dock bara "free"-versionerna. ...Och kör inte så ofta med dessa.

Jag har även för mig att det numera går att köra via dockan för att slippa diverse missljud då man kör via headsetkontakten. Crosstalk mellan gitarrsladd och hörlurar lär vara ett problem med Irig då den inte har inbyggd hörlursförstärkare som tar ner problemet till ett ej hörbart problem. Men man kan ju köra den via en radio med dess hörlursförstärkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att få ut ljudet från irig i iphonen via bluetooth till Bluetothhögtalare?,,eller måste det gå via kabel från Headphones?

/C

Jag har kopplat min irig in i aux på stereon via hörlursuttaget på irigen. Funkar jätte bra, köpte 5 meter sladd på kjell och co för en billig peng så att man kan sitta i soffan och lira samtidig som man kolla tv.

Och om det knastrar mycket sätt på flygplansläget på iphone så försvinner det.

Dom falska som säljs på ebay för en hundring knastrar oavsett har jag läst.

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Irig kan börja knastra och den har fått en smäll eller liknande. Själv har jag köpt Aplitude och Slash kit till. Använder den hela tiden hemma. Kopplar min Irig till både stereo och mitt ljudkort. Funkar hur bra som helst.

Ser fram emot den nya Irig stomp när den nu kommer. 24 augusti är tydligen det senaste budet.

Kolla annars in Ik Multimedias sida, de här ett mycket bra forum där.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Hoppas det är okej att jag också ställer en fråga ang. iRig här för ni verkar ju ha koll på det.

Jag köpte en iRig Stomp igår till min iPad 4 och kopplade precis in den. Fick ljud i AmpliTube men inte i Garageband, vad kan det bero på?

Sen trodde jag att man skulle kunna använda högtalarna i paddan så att man slapp hörlurar eller koppla till förstäkare, men det kanske inte går? Lyckades iaf inte få något ljud i paddan.

Tacksam för svar!

/Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...