Jump to content
Annons

Är i riksfinal i Svensktoppen Nästa!


lonewind

Recommended Posts

oakleaf (oregistrerad)

Tusen tack.

Trodde Spotify fanns även i Australien numer?

Här kan du höra låten var du än befinner dig (typ).

Tackar! Jo Spottan finns haer med nu maerkte jag, fast till en boerjan inte och nu har jag inget behov av Spotify. Men men...det blir vael att jag sajnar upp mig till slut...

Lyssnat nu. Oenskar dig all lycka! Grym talang... Gillar det organiska i produktionen, mycket behaglig musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ju lyssnat på dina alster tidigare, och läste trådstarten för nån vecka sen, men...

I fredags spelades en låt på radion när jag satt i bilen...jag hann tänka:

Vad är det här för nåt? Jag höjde. Avskalat. Låter amerikanskt. Sympatisk bas, bra röst. Jack Johnson? Näej. Säkert dyr gitarr. Aningen mycket top, men på ett bra sätt. Låter proffsigt. Rösten känns bekant. Men, vad fan, är det inte den där forumsnubben som skulle vara med i nån uttagning? Och mycket riktigt..."och det var Chris Michols..."

Shit vad bra du är. Jag lyssnade alltså helt förutsättningslöst och trodde det var en världsartist - med proffsproduktion.

Lycka till! I synnerhet eftersom du verkar vara jävligt ödmjuk.

Oj, såg det här inlägget tidigt imorse och det gjorde verkligen min dag 🙂.

Skithäftigt att höra att någon oberoende (inte kompisgänget) hört en på radio och jämställt en med stora artister som man normalt hör på radio. Verkligen stort.

Och förstås all cred till Yllet för en fantastisk mix.

PS: Gitarren är inte superdyr men den låter bättre än vad den kostade 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En fundering. Jag undrar lite vad radio egentligen gör med musiken? Jag har förvisso bara hört min låt via deras webbsändningar (deras högsta kvalitét på stream) och jag hoppas att det inte är så förstörd musiken blir som sänds ut i riktiga radio. Nu låter det förvisso bra men när man har den "oradiomördade" versionen som referens så inser man hur pass mycket bättre det låter om originalet.

Förhoppningsvis är det deras streamkodning som gör den mesta skadan och att de vanliga radiosändningarna låter ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! Jo Spottan finns haer med nu maerkte jag, fast till en boerjan inte och nu har jag inget behov av Spotify. Men men...det blir vael att jag sajnar upp mig till slut...

Lyssnat nu. Oenskar dig all lycka! Grym talang... Gillar det organiska i produktionen, mycket behaglig musik.

Hehe, ja spotify har en obehaglig tendens att nästla sig in...

Tack, vad roligt att du gillar musiken.

Förra plattan jag gjorde använde jag väldigt mycket låtsasinstrument, så nu är jag lite allergisk mot det och vill göra allt med någon form av "verkliga" ljud. Skäms lite över att kicken och virveln i just denna låt är gjort med ezdrummer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...