Nightroad Posted March 7, 2005 Share Posted March 7, 2005 JAG ÄR I STORT BEHOV AV HJÄLP! Jag använder Cubase SX2 (reggad version). Jag har lite svårt att förklara hur problemet uppkom men jag satt och skrev in sångtext i notpaden i Cubase. Jag stängde rutan och flyttade ett sångspår med muspekaren ganska hastigt. Jag fick en känsla av att något "hände" med Cubase. PROBLEMET: Sångspåret gick inte längre att flytta. Jag provade att flytta andra audio och midi "block" men dom sitter fast. Jag kan radera spåren, editera osv men jag kan inte flytta spåren längre. Jag provade att ladda in en annan låt och det visar sig att samtliga projekt är likadana! Det hjälper inte att starta om datorn. Lås symbolen på varje spår är i upplåst läge. Det känns som om jag har sprungit på en bugg. Till en början så uppförde även menyerna sig väldigt konstigt. När man klickade på exempelvis "edit" menyn så var jag nu tvungen att hålla inne muspekaren till jag hade valt ett alternativ i menyn. Annars försvann menyn direkt igen. På grund av detta så kunde jag först inte gå in i "preferences" menyn men efter att ha startat om Cubase igen så fungerade ivarje fall menyerna korrekt igen. Snälla, om det är någon som har ett förslag på vad man kan göra eller om någon har haft samma problem så snälla ge mig ett tips! Jag är mitt uppe i ett arbete och detta känns verkligen inte kul. 😮 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightroad Posted March 8, 2005 Author Share Posted March 8, 2005 GLÖM DET! Inte konstigt att inget fungerade. Har man en rörig studio så har man... Det är ganska dumt att låta mikrofonen ligga och trycka ner "Esc" knappen på datorn. Nu vet alla det om dom får samma problem. FLYTTA MICKEN FRÅN ESCAPE TANGENTEN!!!!! 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
herwhisper Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 GLÖM DET! Inte konstigt att inget fungerade. Har man en rörig studio så har man... Det är ganska dumt att låta mikrofonen ligga och trycka ner "Esc" knappen på datorn. Nu vet alla det om dom får samma problem. FLYTTA MICKEN FRÅN ESCAPE TANGENTEN!!!!! 😄 😕😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 GLÖM DET! Inte konstigt att inget fungerade. Har man en rörig studio så har man... Det är ganska dumt att låta mikrofonen ligga och trycka ner "Esc" knappen på datorn. Nu vet alla det om dom får samma problem. FLYTTA MICKEN FRÅN ESCAPE TANGENTEN!!!!! 😄 😮 😄🙁😄 Höll på att trilla av stolen här på jobbet =) Skönt att man inte är den enda som gör idiotmissar ibland, vet dock inte om jag hade vågat erkänna något liknande offentligt 😛 Fast det är klart, ett gott skratt förlänger livet och lite får man väl bjuda på sig. Och nu vet vi ju allihopa vad det beror på när vi själva råkar ut för "buggen" 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Cool 😳 ska genast printa ut det du skrev o sätta vid monitorerna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts