Jump to content
Annons

Halkmeister uncovered


Halkbi

Recommended Posts

Har ju hängt och skrivit här ett tag, så tänkte att en presentation kunde vara på sin plats.

Erik heter jag. 21 år gammal och bosatt i norra Hälsingland. Inledde min musikaliska bana som vänsterhänt högerspelande gitarrist vid tio års ålder. Bildade band på högstadiet med de tre andra på skolan som spelade rockmusik. Hackade mollpenta och tyckte att man var bäst i världen. Började estetiska programmet på gymnasiet och insåg att man inte var den rockguden man kanske trodde. Reality check #1 😉 Byggde upp en ny självbild där intresset för själva musicerandet fick kliva undan till förmån för produktion och inspelning.

Vikarierade som musiklärare året efter gymnasiet. Sökte sedan till lite olika folkhögskolor med inriktning ljudteknik för att kunna åstadkomma mer professionella produktioner för mitt eget musicerandes skull. Hamnade på Karlskoga Fhsk. Började, vantrivdes och bytte till Musikproduktion och Ljudteknik vid Hola Fhsk. Där blev jag kvar då jag trivdes och utvecklades något enormt, såpass att jag kände att den tid jag lagt ned på området borde tas till vara på på professionell nivå.

Chansade och sökte till Ljudteknik vid Piteå Musikhögskola inför HT12. Efter ett katastrofalt inträdesprov fick jag det oväntade beskedet att jag var kallad till intervjufasen där det slutgiltiga urvalet sker. Intervjun kändes bra och det var med stor spänning och nervositet som jag inväntade antagningsbeskedet.

Reality check #2;

"Du står på väntelista till den här utbildningen. Du kan alltså bara erbjudas en plats om det blir någon ledig."

Världen raserades igen, så som den kunde göra när man var 15 och testosteronstinn. Efter en tids reflektion kring det hela så får man se det för vad det är. Nu vet jag vad jag vill kämpa mot och har egentligen allt tid i världen till att göra det. Det här läsåret kommer jag att arbeta projektinriktat med att öka mina förutsättningar för att bli antagen samt att efter bästa förmåga fylla i mina egna kunskapshål.

Så ser det ut just nu. Övrig relevant info:

  • Spelar duglig gitarr och bas.
  • Ger mig även på mandolin, trummor, piano och tvärflöjt när nöden faller på.
  • Obotlig musikprylnörd.
  • Rör mig helst i genrer som rock, hårdrock, punk, folkmusik, psykadelia and all that jazz.
  • Gastar i världens coolaste garagerockband.

Det räcker nog så.

/Halkbi

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sökte du till högskola när du var 15?! Sheldon Cooper? 🙂

Välkommen i efterskott!

15? Är ju som bekant 21.

Jävla bra band du lirar i! Gillar sångaren. Låter som ett gammalt fyllo. Mycket bättre än alla garageband som ska låta som kaxiga tonåringar. Hojta när det kommer fler släpp!

Tack! Jobbar sedan februari på en trespårsdemo som väl borde färdigställas å det snaraste. Synd att vi är så tröga. Någon gång växer man väl upp.

Tack för alla välkomnanden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Chansade och sökte till Ljudteknik vid Piteå Musikhögskola inför HT12. Efter ett katastrofalt inträdesprov fick jag det oväntade beskedet att jag var kallad till intervjufasen där det slutgiltiga urvalet sker. Intervjun kändes bra och det var med stor spänning och nervositet som jag inväntade antagningsbeskedet.

Reality check #2;

"Du står på väntelista till den här utbildningen. Du kan alltså bara erbjudas en plats om det blir någon ledig."

Världen raserades igen, så som den kunde göra när man var 15 och testosteronstinn.

Ahaaaaaaaa. Det var en liknelse! Kanske är jag som är Sheldon Cooper 😛 Svårt i skrift när man inte hör om betoningen är på "KUNDE GÖRA" eller på "15"

Om du förstöööör vad jag menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...