Jump to content
Annons

bästa OD-pedalen under 1000 SEK?


johnnyM

Recommended Posts

Drömma om en timmy, Klon eller Lovepedal kan man ju göra i evighet men om vi ska vara ärliga så kan många av oss vanliga människor (läs fattiga studenter) inte lägga mer än en lax per pedal.

Så vilken tycker Ni är den bästa ODn på marknaden under 1000 SEK?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Kolla på blocket, vend eller tradera. Finns alltid fynd när det gäller OD där. 🙂 Men min favorit är Maxon OD808 som ligger strax under tusingen på tysken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att BD-2:an är trevlig men annars kan du alltid överväga Electro-Harmonix' Germanium OD.

Passar även på att tipsa om Marshalls BB-2 som också gör ett väldigt bra jobb. Sedan har ju T-Rex en produktlinje med lite mindre (och lite billigare) pedaler så om du får möjlighet kan du ju alltid kika in deras ToneBug OD.

Skapligt gött och trevligt kött i alla tre pedalerna men skulle jag rekommendera en så skulle det bli EHX:en alla dagar i veckan 🙂

Vänligen,

CHAE

Kolla på blocket, vend eller tradera. Finns alltid fynd när det gäller OD där. [...]

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på blocket, vend eller tradera. Finns alltid fynd när det gäller OD där. 🙂 Men min favorit är Maxon OD808 som ligger strax under tusingen på tysken.

Jo självklart gör jag det, är inte så att jag är ute efter tips utan tycker mest att det är kul att se vad folk gillar. MEn det är ju så tråkigt om man inte har någon begränsning för då blir det alltid samma boutique-grejer som kommer upp varje gång 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att BD-2:an är trevlig men annars kan du alltid överväga Electro-Harmonix' Germanium OD.

http://www.youtube.com/watch?v=qbdzwuKd4bM

Passar även på att tipsa om Marshalls BB-2 som också gör ett väldigt bra jobb. Sedan har ju T-Rex en produktlinje med lite mindre (och lite billigare) pedaler så om du får möjlighet kan du ju alltid kika in deras ToneBug OD.

Skapligt gött och trevligt kött i alla tre pedalerna men skulle jag rekommendera en så skulle det bli EHX:en alla dagar i veckan 🙂

Vänligen,

CHAE

+1

Mm EHX låter ju riktigt trevligt!

Någon som har testat Joyo Ultimate Drive? Ska ju vara en OCD-klon men kostar 40$…

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...