Jump to content
Annons

Ny på forum


LeMort

Recommended Posts

Hei

Morten her, har drevet med musikk så lenge jeg kan huske. Kjøpte min første 4-spors i 1987, en vesta-fire kassett dings. Var meget aktiv i musikk-miljøet i Stavanger (Vestkysten av Norge) og var bl.a. med på å starte opp det som vel er Norges største ska-band, Skanksters.

Av mange uvisse årsaker sluttet jeg med musikk. Dumt. Når jeg så smått begynte "på nytt" så lekte jeg meg mye mer med soft-synths, FLstudio, samples og lagde svært mørk ambient musikk. I dag orker jeg ikke engang høre på det, så det må har vært noe jeg måtte gjennom :-p

For noen år siden måtte jeg slutte å jobbe, jeg er født med en nevrologisk sykdom. Da tok jeg opp igjen gitaren for fullt.

I dag er jeg vel sannsynligvis bedre på gitar enn noengang og spiller svært mye. Noe må jeg jo bruke tiden til.

Jeg har også invistert i Cubase 6 (har nå 6.5) og grunnen til det er vel at jeg hater begrensninger. Jeg eide ikke LE5 lenge før jeg fant ut at den ikke kunne alt jeg ville.

Dessverre har jeg slitt med skrivesperre i veldig mange år, men nå har det begynt å løsne, flere låter har begynt å ta form, så nå har jeg begynt å bruke en del tid i Cubase også. Cubase, EzDrummer og FLStudio som ReWire er oppsettet mitt. Sluttet å bruke Flstudio som "main" software fordi jeg er av den gamle skolen, jeg vil at ting skal være så likt en båndmaskin som mulig.

Ja også eier jeg AbSynth 5. Tøffeste synth ever.

Jeg klipper og limer lite, gjør så live opptak som mulig og spiller aller helst inn hvert spor fra start til slutt.

Spiller gitar, bass, keyboard, trommer (men har ikke trommesett, så ezdrummer), munnspill, fele, piano og trompet.

Og synger.

Også er det en ting til, jeg er forferdelig flink til å skrive masse ord. Sliter med å fatte meg i korthet. ;-)

musikalske inspirasjoner. Beatles, Pink Floyd, Radiohead, Motorpsycho, Judas Priest, Rammstein, Tangerine Dream (gammel, opp til ca 1980), Qotsa, Cream, Vultures, Faith No More (osv osv osv).

mvh

Morten

Redigerat av LeMort
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...