Jump to content
Annons

Gitarrister! Vilken/vilka distboxar har ni?


Vallhagen

Recommended Posts

Annons

Gött att läsa vad ni har och vad ni tycker om dem. Jag tror Joachime vinner so far ... det är visst en spridd sjuka, den där Big Muff-fetishismen? hehe...

...och jävlar vad boutiqueprylar kostar. Jag kollade Dunlop / Way Huge Red Llama (joachimes länk) ... 180 USD.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

...och jävlar vad boutiqueprylar kostar. Jag kollade Dunlop / Way Huge Red Llama (joachimes länk) ... 180 USD.

Fast, så jävla dyrt är det väl inte. Eller?

Jag upplever det som att priserna (indexreglerat) har stått still i typ tusen år. När jag köpte min DS-1:a gav jag 500, 600 SEK. Vilket idag motsvarar nästan $250... eller något ditåt.

Edit: Dyrt, inte yrt.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast, så jävla dyrt är det väl inte. Eller?

Jag upplever det som att priserna (indexreglerat) har stått still i typ tusen år. När jag köpte min DS-1:a gav jag 500, 600 SEK. Vilket idag motsvarar nästan $250... eller något ditåt.

Edit: Dyrt, inte yrt.

Håller med, priserna är förhållandevis humana nuförtiden tycker jag. Och DS-1:an har t.o.m gått ner sen du köpte den Valle:

http://ordermusic.se.../ds1-distortion 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast, så jävla dyrt är det väl inte. Eller?

Du har fan rätt, när jag tänker efter. Det är faktiskt inte så dyrt.

Om inte annat så håller ju faktiskt boutiquefolket liv i gamla godingar, som annars är svåra att få tag på. Ett argument som något för att det ska vara värt en femhundring extra.

Sedär, jag ändrar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast, så jävla dyrt är det väl inte. Eller?

Jag upplever det som att priserna (indexreglerat) har stått still i typ tusen år. När jag köpte min DS-1:a gav jag 500, 600 SEK. Vilket idag motsvarar nästan $250... eller något ditåt.

Edit: Dyrt, inte yrt.

Har inte priserna på elektronik sjunkit ganska mycket sen 80-talet? En Boss DS-1 kostar ju lika mycket idag i rena kronor och ören (5-600 kr), vilket väl då blir ungefär en fjärdedel av priset jämfört med när du köpte din?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte priserna på elektronik sjunkit ganska mycket sen 80-talet? En Boss DS-1 kostar ju lika mycket idag i rena kronor och ören (5-600 kr), vilket väl då blir ungefär en fjärdedel av priset jämfört med när du köpte din?

Jo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter med en Wylde Overdrive som jag drar in i mina Marshall. En 30 mg hemma och 8100 i lokalen. Det räcker och blir över... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Volymkontrollen på gitarren och en gammal sliten BOSS HM-2 till solon.

Det är en fullständigt urusel pedal som på 99,99% av alla inställningar låter skit, men den har 1(!) läge där den går att använda och jag har faktiskt börjat gilla den 😛.

Har dock en Nobels odr-1 och en fuzz face-klon på g 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Volymkontrollen på gitarren och en gammal sliten BOSS HM-2 till solon.

Det är en fullständigt urusel pedal som på 99,99% av alla inställningar låter skit, men den har 1(!) läge där den går att använda och jag har faktiskt börjat gilla den 😛.

Hehe. Man ska lida för konsten. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska du se till att bli kompis med Eleven Rack! Mycket kompetent, och låter riktigt bra!

/Mikey

Har verkligen försökt, men den funkar dåligt med min poweramp och mina 2st 4*12-lådor.

Som jag fattar det är den gjord för att köra FRFR och inte som jag kör min liverigg,

för att få ut maximal ljudkvalle ur burken.

Pga detta har jag ens inte testa att starta upp Protools å lära mej det...

Redigerat av Teknikfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mej nästan unik, som inte har pedaler som ni andra 🙂

Jag är också för tillfället 100% pedallös 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde bort att den pedal, eller rättare sagt pedalbord, jag använder mest faktiskt är det inte särskilt bra men skojiga KORG A5! Verkar vara tillverkad av en förståndshandikappad med Parkinson, men man kan göra kul saker med den så länge ljudet inte är i förgrunden :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Blackstar HT Dual

...För att den har fått bra kritik på både ljud och högtalarsimulator, och att den har mer än en kanal. Jag gillar de ljud jag får ut ur den. Spelar tyvärr (eller gudskelov) inte så mycket gitarr numera. I alla fall inte distat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder bara Ibanez TS808 när jag vill ha lite mera metaldist ur min Dual rectifier. Den ger det där mellanregistret man gära vill ha i genren. Om jag mer vill köra musik som alter bridge och liknande så använder jag bara en MXR eq som boost pedal.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Använder Fulltones USA-tillverkade och handgjorda Full-Drive 2 Mosfet Overdrive.

Man får punga ut lite mer än för till exempel en boss men jag tycker det kan vara värt det. Med tre olika lägen (CompCut, FM, Vintage) har du många möjligheter att ställa ditt ljud. Du har också två olika transistorer att välja mellan (Standard, Mosfet). Mosfet ger ett varmare ljud och förmodligen det de flesta använder.

Pedalen innehåller också en boost, som tyvärr endast funkar när OD'n är aktiv. Finns nog inga mer minus med denna pedal. Prova en om ni får chansen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...