Jump to content
Annons

Feedback på remixtävlings-bidrag


Elias

Recommended Posts

Hej på er!

Jag tog nyligen chansen att ställa upp i min allra första remixtävling med min allra första remix. Det var riktigt roligt och lärorikt, samt att jag har fått en hel del bra respons av andra tävlande.

Men jag skulle ännu hellre få lite feedback/kritik från er här på forumet också. Känner att jag behöver lite ris också, eftersom jag vill bli så mycket bättre.

Så kika gärna in mitt bidrag HÄR: http://www.indabamus...missions/120020

Och gillar ni det får ni ju såklart hemskt gärna rösta.

Ha det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj, tack så mycket Drake! Det värmer att höra 🙂

Här går det att lyssna på orginallåten : http://www.indabamusic.com/opportunities/good-old-war-amazing-eyes-remix-contest

Jag försökte behålla lite av dom elementen dom använder, framför allt dragspel och piano istället för att använda några synthar, så det blev lite speciellt sound.

Tack för att du tog dig tid att lyssna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt riktigt bra! Personligen hade jag nog velat ha trummorna ta lite mer plats i mixen, känns särskilt som att pukorna (eller vad det nu är) ligger lite för mycket i bakgrunden för mig. Kanske skulle kunna ha ett lite mer snärtigt element i clap/snaren? Tror även på mer pump. Sidechain vettja! 😉

Men annars hittar jag inget fel med remixen. Alla grejer jag räknade upp är ju mest smaksaker, så det är inget som egentligen blir bättre eller sämre 😄

Edit: Är lite nyfiken på det här med Indaba music också, har sett många där på sistone. Värt att bli medlem? Är det nåt sorts forum eller? (latar mig och kollar inte upp det själv)

Redigerat av JamZam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket! 🙂 Absoult, håller med dig. Härligt med feedback! Ska tänka på det nu i nästa tävling.

Jadu, jag hittade den ganska precis. Det är en slags community för musikskapare som vuxit till att bli arrangör till olika tävlingar eller som dom kallar det "oppertunities". Riktigt mycket roligt där faktiskt. Rekomenderar att bli medlem! 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...