Jump to content
Annons

Studioesc lägger korten på bordet.


Studioesc

Recommended Posts

Jahapp, borde egentligen ha reggat mig här tidigare och har egentligen ingen bra ursäkt till varför jag inte gjort det fören nu.

Jag började min "karriär" som producent med att via en vän för 14 år sedan erhålla impulse tracker (dosbaserad tracker). Programmet i sig var sjukt buggigt vilket gjorde att jag började mer seriöst i Fast tracker och senare modplug tracker. Idag är jag inne på tionde året med flstudio, på den tiden fruity loops, och kommer förmodligen aldrig att byta program.

Jag, eller vi som skapar musiken som läggs upp här under detta kontot är tre killar från sverige, men näst intill lika lång erfarenhet av flstudio. Vi spelar en del piano, gitarr, metallofon, melodica, perc osv. Iom att vi bor på lite skilda platser har vi även tre stycken välfungerande studios att arbeta i. Vi kan med andra ord åka hem till varandra (trots 2h bilfärd) och köra sessions tillsammans. Två av oss är vänner sedan 18 år och den tredje träffade vi via forumet flashback för tre år sedan som från att ha varit olika remix-compos utvecklades till ett genuint samarbete under samma namn.

Vi har hittills släppt en skiva via torrent-trackers som först och främst landat på diverse dödsknarkares hårddiskar men även en del hifi-butiker har haft nytta av den i demo-syfte. Nu håller vi på med det andra albumet som blir lite mer atmosfäriskt.

Drömmen med hela skiten är väl att få spela live inför likasinnade (live som i live och inte "press play").

Kort och gott, vi är tre killar som börjar närma oss 30, gör musiken för oss själva och viker oss inte en tum för mainstream.

post-32031-0-07970400-1342469702_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommna. Alltid kul med människor som kör sitt eget race utan att bry sig alltför hårt om vad alla andra tycker, tänker eller gör. Satt även jag en gång i tiden med Fasttracker2 och avgudade LizzardKing som i mina öron och ögon var herre på täppan. Hoppas att framgång ej låter sig vänta i ert musiserande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...